همشهری‌آنلاین: عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: اگر هیئت حل اختلاف از آقای مرتضوی بخواهد که کنار گیری کند وی باید از سمتش کنار گیری کند تا موضوع استیضاح منتفی شود.

محمد دهقان عضو هیئت رئیسه مجلس و یکی از طراحان استیضاح شیخ‌الاسلامی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی اظهار داشت: ظاهرا آقای احمدی‌نژاد تقاضا کرده که موضوع استیضاح وزیر کار و انتصاب سعید مرتضوی در هیئت حل اختلاف مجلس و دولت بررسی شود که ما هم از این کار استقبال می‌کنیم.

وی افزود: استیضاح در حال حاضر در دستور کار مجلس است و قرار نیست که با روال کنونی از دستور کار خارج شود.

عضو هیئت رئیسه مجلس اظهار داشت: اگر تا زمان بررسی استیضاح هیئت حل اختلاف مجلس و دولت نظری را اعلام کند و آقای مرتضوی برکنار شود موضوع استیضاح هم منتفی خواهد شد و در واقع بررسی یا عدم بررسی استیضاح منوط به نظر شورای حل اختلاف است.

دهقان به فارس گفت: طبق قانون آئین نامه داخلی استیضاح اعلام وصول شده و تا 10 روز هم باید استیضاح در مجلس مطرح شود مگر اینکه شورای حل اختلاف نظری را اعلام کند یا آقای مرتضوی برکنار شود.

وی یادآور شد: البته اگر شورای حل اختلاف تقاضا کند که استیضاح انجام نشود عمل به این تقاضا هیچ الزامی ندارد؛ اگر هیئت حل اختلاف از استیضاح کنندگان تقاضا کند تا از استیضاح صرفا نظر کنند طبیعی است که این کار باید سریعتر انجام شود و البته در این صورت به نظر من استیضاح کنندگان امضای خود را پس می‌گیرند و خود بنده هم قطعا در صورت تقاضای هیئت حل اختلاف امضایم را پس خواهم گرفت.

عضو هیئت رئیسه مجلس اظهار داشت: اگر هیئت حل اختلاف از آقای مرتضوی بخواهد که کناره گیری کند وی باید از سمتش کنار گیری کند تا موضوع استیضاح منتفی شود.

کد خبر 165051
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز