عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس هشتم انتصاب ملک‌زاده به سمت مشاور ریاست جمهوری را با توجه به پرونده قضایی این شخص، انحراف دولت دانست و گفت: دیگر نباید گفت که جریان انحرافی در دولت وجود دارد بلکه باید با قاطعیت بگوییم که ما با دولت انحرافی رو به رو هستیم. دولتی که تنها به خواسته خود توجه می‌کند.

حسینی قطب آبادی

 «مصطفی حسینی قطب آبادی» در گفت‌و‌گو با همشهری آنلاین با اشاره به انتصاب «شریف ملک‌زاده» به عنوان مشاور رئیس جمهوری از سوی احمدی‌نژاد گفت: رئیس جمهور از یک سو سخن از اجرای عدالت و مبارزه با مفاسد اقتصادی می‌گوید و از سوی دیگر افرادی مانند ملک‌زاده و مرتضوی که دارای پرونده‌های قضایی هستند را به روی کار می‌آورد، این تناقض قابل تأمل است.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تأکید بر این موضوع که انتصاب ملک‌زاده یک انحراف است اظهار کرد: با توجه به رویه‌ای که دولت در پیش گرفته است، دیگر نباید گفت که جریان انحرافی در دولت وجود دارد بلکه باید با بگوییم که ما با دولت انحرافی رو به رو هستیم. دولتی که تنها به خواسته خود توجه می‌کند.

نماینده مردم شهر بابک در مجلس هشتم افزود: این عملکرد دولت برخلاف شعار‌هایش در دوران انتخابات ریاست جمهوری است. در واقع دولت دوست دارد به هر شکل ممکن با سیستم لجبازی کند و بگوید که خود به تنهایی نسبت به تمام موضوعات آگاهی دارد.

سخنگوی طراحان سئوال از رئیس جمهور با اشاره به شعارهای احمدی‌نژاد در انتخابات ریاست جمهوری دهم، اظهار کرد: فراموش نکرده‌ایم که احمدی‌نژاد در دور قبل انتخابات ریاست جمهوری تلاش کرد تا با متهم کردن افراد به رانت خواری و فساد اقتصادی و همچنین جمع کردن افراد خاص در اطرافش به این سمت دست پیدا کند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر نیز رئیس جمهور از افرادی استفاده می‌کند که دارای گذشته شبهه آلودی هستند. انتخاب‌هایی که موجب شدند کشور با مصائب بسیاری از جمله اختلاس سه هزار میلیاردی و اختلاس‌هایی از این نوع مواجه شود.

حسینی قطب آبادی در مورد دلیل همزمانی انتصاب مرتضوی و ملک‌زاده با تعطیلی جلسات علنی مجلس، گفت: احمدی‌نژاد با تکیه به وکیل الدوله‌های حاضر در مجلس یاد گرفته است که در چه زمانی دست به چنین اقداماتی بزند تا از انتقادهای احتمالی در امان باشد.

این نماینده مجلس هشتم افزود: متأسفانه احمدی‌نژاد با نوع خاص رفتارش در زمان انتخابات ریاست جمهوری موجب رواج خرده فرهنگ تخریب دیگران شد و هم اکنون نیز خرده فرهنگ قانون گریزی را در جامعه بنیان نهاده و گسترش داده است.

وی در پایان خطاب به رئیس جمهور گفت: توصیه بنده به رئیس جمهوری این است که از این قبیل رفتار‌ها پرهیز کند و بداند که این شیوه‌ای که در پیش گرفته برایش عزت نمی‌آورد.

پس از پایان آخرین جلسه مجلس شورای اسلامی قبل از تعطیلات و آغاز بررسی بودجه، رئیس جمهوری محمد شریف ملک‌زاده را به عنوان مشاور خود منصوب کرد. این در حالی است که ملک‌زاده در قوه قضائیه پرونده قضایی در جریان دارد و مجلس شورای اسلامی به شدت با انتصاب وی در پست‌های دولتی مخالف بوده و هست. چندی پیش مجلس هشتم به دلیل انتصاب ملک‌زاده به عنوان معاون وزیر امور خارجه، طرح استیضاح علی اکبر صالحی را مطرح کرد که در ‌‌نهایت به دلیل برکناری ملک‌زاده از استیضاح صالحی صرف نظر شد.

پیش از این نیز، درست همزمان با تعطیلات مجلس، رئیس جمهور سعید مرتضوی را با وجود نقش داشتن در پرونده کهریزک به سمت ریاست سازمان تأمین اجتماعی منصوب کرد. انتخابی که جنجال‌های بسیاری را به همراه آورد.

انتصاب مرتضوی برای ریاست سازمان تأمین اجتماعی در سال ۹۱ حاشیه‌های بسیاری را برای اهالی مجلس و دولت به وجود آورد. انتصابی که وزیر کار را تا یک قدمی استیضاح برد و اما این استیضاح به دلیل قول شرف مرتضوی مبنی بر اینکه حکمیت توکلی را می‌پذیرد و از سمت خود استعفا می‌دهد، منتفی شد.

اما داستان ریاست مرتضوی بر سازمان تأمین اجتماعی به انصراف مجلس از استیضاح وزیر کار و قول شرف مرتضوی برای استعفا ختم نشد و «محمدرضا می‌رتاج الدینی» معاون پارلمانی رئیس جمهور روز بعد از منتقی شدن استیضاح، از متعهد نبودن دولت برای پذیرش استعفای مرتضوی خبر داد و از سوی دیگر جوانفکر نیز باقی ماندن مرتضوی در سازمان تأمین اجتماعی را یک درس پندآموز برای کسانی دانست که خود را فراتز از قانون می‌پندارند.

در آخرین اظهار نظر نیز شیخ الاسلامی - وزیری که در آخرین لحظات از استیضاح نجات پیدا کرد- در جلسه مشترک اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: اکنون مرتضوی سر کار خود حاضر می‌شود و این بحث‌ها در خصوص سر کار نرفتن وی صحت ندارد. چون او قولی نداده که سر کار نمی‌رود بنابراین سر کار خود حاضر می‌شود.

کد خبر 168119
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز