همشهری آنلاین: همشهری آنلاین: عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با تأکید بر برگزاری استیضاح وزیر تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی در جلسه علنی فردا٫ گفت: تنها راه گریز شیخ الاسلامی از استیضاح، برکناری مرتضوی از ریاست سازمان تأمین اجتماعی است.

محمد دهقان در گفتگو با خبرنگار همشهری آنلاین با بیان این مطلب افزود: مجلس با قاطیعت در جلسه علنی فردا موضوع استیضاح وزیر کار را اجرایی می‌کند و تمام زمینه‌های لازم برای اجرای هر چه بهتر این استیضاح مهیا شده است.

نماینده مردم چناران و طرقبه در مجلس هشتم با اشاره به این موضوع که مرتضوی در تمام مدت به دنبال وقت کشی بود تا به هر نحوی مانع استیضاح شود افزود: نظر جمعی مجلس بر استیضاح شیخ الاسلامی است و تا زمانی که مرتضوی از سمت خود کناره گیری نکند هیچ تغییری در روند استیضاح ایجاد نمی‌شود.

استیضاح وزیر کار فردا رأی می‌آورد

این عضو هیئت رئیسه مجلس هشتم تأکید کرد: به احتمال قطع به یقین، استیضاح وزیر فردا رأی خواهد و حتی اگر این موضوع با رأی منفی نمایندگان مجلس مواجه شود در اصل ماجرا که همان مخالفت با ریاست مرتضوی بر سازمان تأمین اجتماعی است تغییر ایجاد نخواهد کرد.

وی با اشاره به گفته‌های مرتضوی که برکناری یا ماندگاریش بر صندلی ریاست سازمان تأمین اجتماعی را منوط به حکمیت "احمد توکلی" نماینده مجلس هشتم دانسته بود به همشهری آنلاین گفت: اینکه مرتضوی پس از این همه تلاش٫ براساس حکمیت از سمت خود کناره گیری کند امری بعید به نظر می‌رسد. با این وجود در صورت کناره گیری مرتضوی، مجلس از استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دست خواهد کشید.

"سعید مرتضوی" در اواخر اسفند سال گذشته برای ریاست سازمان تأمین اجتماعی معرفی شد و درگیری مرتضوی با پرونده کهریزک زمینه را فراهم کرد تا در مدتی کوتاه صدای اعتراض مسئولان و نمایندگان مجلس هشتم به گوش برسد و هر یک به نحوی خواهان برکناری مرتضوی از صندلی ریاست سازمان تأمین اجتماعی شوند.

حواشی حضور مرتضوی در سازمان تأمین اجتماعی تا جایی ادامه پیدا کرد که نمایندگان مجلس هشتم، استیضاح وزیر تعاون و کار و رفاه اجتماعی را در دستور کار قرار دادند تا شاید از این طریق مانع ادامه حضور مرتضوی در تأمین اجتماعی شوند. این استیضاح فردا در جلسه علنی مجلس هشتم اجرا خواهد شد تا شاید شاهد پایان حواشی سازمان تأمین اجتماعی باشیم.

کد خبر 166152
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز