همشهری‌آنلاین: عبدالحسین روح الامینی خبر لغو قرار منع تعقیب سعید مرتضوی در پرونده کهریزک را در حد شایعه دانست و اعلام کرد که در صورت صدور چنین دستور قطعا به آن اعتراض می‌کند.

پدر مرحوم محسن روح الامینی و یکی از شاکیان پرونده کهریزک که سعید مرتضوی دادستان سابق تهران متهم اصلی آن است در خصوص روند رسیدگی به پرونده کهریزک توضیحاتی داد که مهمترین بخش‌های آن به نقل از الف در زیر آمده است:

  • سعید مرتضوی در چند شعبه پرونده دارد که یک مورد مربوط به شکایت آقای کامرانی است که قرار منع تعقیب از سوی بازپرس صادر شد و آقای کامرانی هم به آن اعتراض کرد اما پرونده دیگر مربوط به کهریزک است که در دادسرای انتظامی قضات مفتوح است و تاکنون در خصوص صدور لغو منع تعقیب هیچ خبری به اینجانب و آقای جوادی فر و یا وکلای ما اعلام نشده است.
  • پرونده دادگاه کهریزک که در نتیجه قتل سه جوان دستگیر شده در جریان حوادث پس از انتخابات گشوده شد تاکنون به نتیجه قابل قبولی نرسیده و سبب اعتراض حضوری بنده و شاکیان دیگر پرونده به رییس و معاون اول قوه قضاییه و نیز بازپرس پرونده شده است.
  • دادستان سابق تهران با ادعای ابتلای فوت شدگان به مننژیت به پرونده سازی در خصوص سه جوان فوت شده در کهریزک نیزمتهم است و اما به دلیل اینکه آقای مرتضوی شغل نظامی ندارد این پرونده در داسرای نظامی رسیدگی نشد و به دادسرای ویژه قضات فرستاده شد که هم اکنون مفتوح است.
  • چگونه شخصی به دلیل اتهامات مختلف از ادامه فعالیت در یک قوه منع می‌شود اما قوه دیگری وی را برای ریاست بر سازمان بزرگی تایید می‌کند؟ {سازمان تامین اجتماعی}
  • 15 نماینده مجلس امروز در تذکری قانونی به احمدی نژاد واگذاری مدیریت تامین اجتماعی به سعید مرتضوی را مخالف قانون و مصالح سازمان تامین اجتماعی دانستند.
کد خبر 162742
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز