هشمهری آنلاین: هیأت عمومی دیوان عدالت اداری انتصاب «سعید مرتضوی» دادستان سابق تهران به سمت ریاست سازمان تامین اجتماعی را غیرقانونی اعلام کرد.

mortazavi

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا،محمدجعفر منتظری در مورد سرانجام ریاست مرتضوی بر سازمان تأمین اجتماعی گفت:: پرونده شکایت نمایندگان از تصمیم وزیر رفاه و تامین اجتماعی مبنی بر غیرقانونی بودن انتصاب سعید مرتضوی به سمت ریاست این سازمان صبح روز دوشنبه 9 مرداد (امروز) در جلسه هیات عمومی دیوان عدالت اداری مورد رسیدگی قرار گرفت.

وی افزود: بر این اساس با وارد تشخیص داده شدن شکایت نمایندگان مجلس، مصوبه وزیر رفاه و تامین اجتماعی که در آن «سعید مرتضوی» به عنوان رییس سازمان تامین اجتماعی منصوب شده بود غیرقانونی اعلام و ابطال شد.

بر اساس رای صادره از سوی هیات عمومی دیوان عدالت اداری، «سعید مرتضوی» قانونا نمی‌تواند در راس مدیریت سازمان تامین اجتماعی حضور داشته باشد.

سعید مرتضوی اسفندماه 1390 با حکم شیخ‌الاسلامی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی رییس سازمان تامین اجتماعی شد و پس از آن نمایندگان مجلس با ورود به موضوع درپی استیضاح وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی برآمدند اما با میانجیگری «حداد عادل» موضوع استیضاح وزیر منتفی شد ولی برخی نمایندگان مجلس با شکایت به دیوان عدالت اداری درخواست ابطال این انتصاب را مطرح کردند.

کد خبر 179266
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز