همشهری آنلاین: وزیر نفت با اشاره به تعهد ایران به کاهش 249 هزار بشکه از سقف تولید خود در دو مرحله گفت: در صورت تعهد کشورهای عضو اوپک به کاهش تولید، قیمت نفت به مرز 60 دلار خواهد رسید.

 به گزارش شانا، مهندس سیدکاظم وزیری هامانه روز پنج شنبه در حاشیه بازدید خود از منطقه عملیاتی نار و کنگان در باره اجرای فازهای پارس جنوبی و تامین منابع مالی جهت پیشبرد و اجرای به موقع طرح های توسعه آن افزود: پروژه های پارس جنوبی طبق برنامه زمانی تهیین شده پیش می روند و امیدواریم که فازهای بعدی که در دست مناقصه هستند به زودی به مرحله اجرای قرارداد برسند.

وی تصریح کرد: همچنین  سعی بر آن است که برای تامین منابع مالی پروژه ها از منابع مالی داخلی بانکی و منابع شرکت ملی نفت ایران استفاده شود تا در این پروژه ها تاخیری صورت نگیرد.

وزیری هامانه با اشاره به توانمندی شرکت های ایرانی برای اجرای پروژه های نفتی تصریح کرد: شرکت های ایرانی با اجرای واحدها و پروژه هایی که قبلا به اجرا در آمده است سطح توانمندی خود را افزایش داده اند و به میزان قابل توجهی می توانند نیازهای صنعت نفت را برآورده سازند.

وزیر نفت در باره دوازدهمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز و پتروشیمی و برگزاری به موقع و بدون تاخیر آن و حضور شرکت های ایرانی و خارجی افزود: احکام اجرایی برگزاری نمایشگاه دوازدهم صادر شده است و مسئولان در حال پیگیری امور هستند که این نمایشگاه با کیفیت بالا و بدون تاخیر برگزار شود.

وی یادآور شد که برگزاری دوازدهمین نمایشگاه نفت، گاز و پتروشیمی فرصتی برای نمایش توانمندی های شرکت های ایرانی و خارجی در این عرصه خواهد بود.

وزیری هامانه در باره احتمال تحریم کالاهای نفتی از سوی توسط شرکت های خارجی بیان کرد: با ارتباط های دیرینه که در این حوزه وجود دارد و اصل بازاریابی و نیاز فروشنده ها به بازار، کمبود ی در رابطه با تامین قطعات احساس نخواهیم کرد.

در این بازدید، وزیر نفت ضمن تقدیر و تشکر از پرسنل مناطق عملیاتی شرکت نفت مناطق مرکزی ایران و نقشی که در تامین گاز مصرفی و انجام تعهدات تولید گازدارند، گفت: بار اصلی صنعت نفت به عهده کارکنان مناطق عملیاتی است و شرکت نفت مناطق مرکزی ایران با راه اندازی میدان های گازی هما، وراوی و شانول و پالایشگاه گاز پارسیان 2 ، سهم خود را در تامین گاز کشور در فصل سرما  ادا کردند و با تکمیل ظرفیت پالایشگاه پارسیان 2 به میزان 37 میلیون و 500 هزار متر مکعب ظرف چند روز آینده این سهم برجسته خواهد شد. 

کد خبر 16921

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز