همشهری آنلاین: معاون مدیر در بلوک‌های اکتشافی و مشارکت‌های خارجی شرکت ملی نفت ایران از دریافت درخواست خرید اسناد مناقصه 17 بلوک اکتشافی از سوی شش شرکت خارجی خبر داد.

مهندس حسین روشندل در گفتگو با شانا گفت: ممکن است شش شرکتی که با بازدید از اتاق اطلاعات، اسناد مناقصه را خریداری کرده اند، شریک ایرانی نیز داشته باشند و با بازگشت شرکت کنندگان به کشورهای خود و پایان تعطیلات نوروزی شاهد خرید اسناد مناقصه بیشتری خواهیم بود.

وی با اشاره به این که بیست و ششم اسفند ماه، آخرین روز بازدید از اتاق اطلاعات بود، گفت: بازدیدکنندگان از اتاق اطلاعات تا 20 خرداد سال آینده (دهم ژوئن 2007) مهلت دارند اسناد مناقصه را خریداری کنند.

روشندل اظهار داشت: بازدیدکنندگان پس از خرید اسناد و با بررسی آن، همچنین بررسی اقتصادی بودن و ریسک بلوک، در مورد ارائه پیشنهادهای فنی و مالی تصمیم گیری می‌کنند.

معاون مدیر در بلوک‌های اکتشافی و مشارکت‌های خارجی شرکت ملی نفت ایران، بازدید از اتاق اطلاعات در مقایسه با دوره پیشین را بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت: بیش از 30 شرکت داخلی و خارجی از اتاق اطلاعات بازدید کردند که این میزان در مقایسه با دوره قبلی، حدود 20 درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار شانا، سمینار معرفی 17 بلوک اکتشافی ایران روزهای 12 و13 بهمن 85 (اول و دوم فوریه) با هدف اطلاع رسانی کامل از بلوک های اکتشافی یادشده به شرکت های داخلی و خاجی، در اتریش برگزار شد.

مجموع وسعت ۱۷ بلوک اکتشافی جدید ۱۲۸ هزار و ۹۸۰ کیلومتر مربع است و از بلوک‌های یادشده، بلوک‌های «ایلام، دانان، فسا، بندرعباس، قوچان، کلات،‌ راز، مراوه تپه، مغان ۱ و ۲ و ‌ نفت شهر» در خشکی و بلوک های «الوند، دیر، لاله، فردوسی و تابان» در خلیج فارس قرار دارند.

این بلوک‌ها در استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی،‌ سمنان، اردبیل و بخشی از استان آذربایجان شرقی، استان گلستان،‌ بخشی از استان‌های ایلام و کرمانشاه، فارس و هرمزگان واقع شده اند.

بر پایه این گزارش، قیمت‌‌های متفاوتی برای خرید اسناد مناقصه 17 بلوک اکشتافی ارائه شده که بیشترین قیمت اسناد مناقصه 38 هزار یورو است. کمترین میزان سرمایه‌گذاری برای 17 بلوک یاد شده نیز، بیش از 460 میلیون یورو است.

کد خبر 18705

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز