همشهری آنلاین: قرارداد اجرایی ساخت پالایشگاه میعانات گازی بندرعباس موسوم به ستاره خلیج فارس به صورت یی.پی.سی (طراحی، تدارکات و اجرا) به امضا رسید.

به گزارش شانا، بر اساس آخرین گزارش‌ها عملیات مهندسی اجرای طرح ساخت پالایشگاه میعانات گازی نیز آغاز شده است.

بر این اساس، در ماه های پایانی سال گذشته، شرکت نفت ستاره خلیج فارس به صورت سهامی خاص با مشارکت استار پتروگاز اندونزی، شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی صنعت نفت و شرکت ملی پالایش و پخش، تاسیس و اجرای طرح ساخت پالایشگاه میعانات گازی به این شرکت واگذار شد.

اعضای هیئت مدیره این شرکت 6 عضو دارد که سه عضو آن از شرکت استارپترو گاز و سه عضو دیگر از گروه ایرانی هستند.

بر پایه این گزارش، طراحی بنیادی این طرح را شرکت طراحی و ساختمان نفت و یی.آی.ال هندوستان به پایان رسانده است.

گزارش خبرنگار شانا می افزاید: پالایشگاه میعانات گازی در سه زنجیره مشابه 120هزار بشکه ای در زمینی به مساحت 340 هکتار احداث می شود و با توجه به عوارض طبیعی، پالایشگاه در چهار سطح مختلف ساخته خواهد شد که عملیات خاکبرداری آن آغاز شده است.

 ظرفیت این پالایشگاه 360 هزار بشکه در روز میعانات گازی است و خوراک پالایشگاه به وسیله خط لوله ای به قطر 36 اینچ و به طول حدود 420 کیلومتر از میدان گازی پارس جنوبی تامین خواهد شد.

همچنین محصولات پالایشگاه شامل 35 میلیون لیتر بنزین، 13 میلیون لیتر نفت گاز، 3/1 میلیون لیتر نفت گاز سنگین، 2 میلیون لیترگاز مایع، 3 میلیون لیتر سوخت جت سبک و 130 تن گوگرد است و برای فاز توسعه ای تولید مواد معطره (آروماتیک) در حال بررسی است.

کد خبر 20484

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز