گروه اقتصادی: وزیر نفت از ارائه اساسنامه شرکت ملی نفت به مجلس شورای اسلامی طی روزهای آینده خبر داد.

مهندس سید کاظم وزیری هامانه که در کنفرانس خبری مشترک با وزیر راه و ترابری در حاشیه افتتاح شهرک مسکونی جم در استان بوشهر در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت، درباره اساسنامه شرکت ملی نفت گفت: این اساسنامه اواخر اسفند ماه 84 تحویل دولت شد و کمیته‌ای از وزرا مامور رسیدگی به آن شدند و اکنون در انتظار دستور رئیس جمهوری برای تقدیم اساسنامه شرکت ملی نفت به مجلس هستیم و احتمالا طی چند روز آینده این اساسنامه را به مجلس تقدیم خواهیم کرد.

وزیر نفت درباره طرح پلکانی شدن قیمت بنزین گفت: طرحی که دولت در بودجه سال آینده داده است فقط شامل سهمیه بندی می شود نه افزایش قیمت.

وی همچنین اضافه کرد: بر اساس قانون بودجه سال 85 به دولت اجازه داده شده است تا مصرف گاز دهک‌های بالای جامعه با پلکانی شدن قیمت تعدیل شود.

وزیر نفت گفت: در نشست آینده مجمع کشورهای صادر کننده گاز درباره اوپک گازی تصمیم‌گیری می‌شود.

مهندس سید کاظم وزیری هامانه افزود: در حال حاضر مجمعی به عنوان مجمع کشورهای صادرکننده گاز وجود دارد و بحث بر سر تبدیل این مجمع به یک سازمان است.

وزیری هامانه همچنین افزود: با برنامه‌ریزی‌هایی که برای توسعه در عسلویه داریم در برداشت از میدان مشترک گازی پارس جنوبی از قطر عقب نخواهیم افتاد.

وی درباره نتایج مذاکرات اخیر خط لوله صلح گفت: در این دور از مذاکرات در تهران بین ایران و پاکستان بر سر فرمول پیشنهادی مشاور توافق قطعی حاصل شد اما طرف هندی اجازه خواست ظرف مدت یک ماه پاسخ خود را ارائه دهد.

افتتاح 2 طرح راهسازی و شهرک مسکونی درپارس جنوبی

مرحله نخست طرح شهرک مسکونی جم شامل یک هزار و 28 واحد مسکونی و بزرگراه جم طاهری پرک به طول 48 کیلومتر با 2 هزار میلیارد ریال هزینه در مراسمی با شرکت وزرای نفت و راه و ترابری در منطقه عسلویه افتتاح شد.

مجتمع مسکونی جم به همراه تاسیسات زیربنایی و مراکز فرهنگی، ورزشی، مذهبی، درمانی و آموزشی و درمانی برای اسکان کارکنان شرکت نفت و گاز پارس احداث شده است.

بزرگراه جم طاهری راه ارتباطی عسلویه به بوشهر را دویست کیلومتر کوتاه می‌کند و در صورت ادامه این طرح و احداث جاده جم فیروزآباد این مسیر تا شیراز 300 کیلومتر کوتاه خواهد شد.

تفاهم‌نامه راه‌آهن شیراز، بوشهر، عسلویه

همچنین به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی و با توجه به اهمیت طرح‌های ارتباطی در منطقه عسلویه تفاهم‌نامه طرح احداث راه‌آهن شیراز، بوشهر و عسلویه در منطقه عملیاتی پارس بین وزرای نفت و راه و ترابری به امضا رسید.

کد خبر 15042

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز