گروه اقتصادی: وزیر نفت در بازدید از مراحل پیش‌راه‌اندازی طرح تولید گاز طبیعی در پالایشگاه پارسیان 2 و عملیات اجرایی تولید گاز در میدان‌های شانول، هما و وراوی اعلام کرد: دولت هنوز در مورد قمیت نفت در بودجه سال آینده تصمیمی نگرفته است.

وزیری‌هامانه همچنین رایزنی‌های اعضای اوپک در مورد اوضاع بازار نفت را تایید کرد و گفت: در صورت ادامه کاهش قیمت نفت اعضای اوپک با برگزاری اجلاس اضطراری در مورد میزان تولید خود تصمیم‌گیری خواهند نمود و ایران نیز با برگزاری اجلاس اضطراری موافق است.

وزیر نفت در مورد بهبود شرایط تامین گاز در کشور با راه‌ندازی پالایشگاه پارسیان 2 گفت: با راه‌اندازی این پالایشگاه، نیاز مصرفی کشور در زمستان امسال تامین شده و مشکل صادرات نیز با تکمیل ظرفیت این پالایشگاه حل خواهد شد.

آغاز به کار پارسیان دو

طرح احداث پالایشگاه گاز پارسیان دو به همراه میدانهای نفتی وراوی، شانول و هما از طرح‌های مهم تولید و تامین گاز موردنیاز مصرفی داخل و صادرات به خارج است که اجرای‌ آن از سال 83 به شرکت مناطق نفت خیز مرکزی ایران واگذارشد و با تلاش متخصصان داخلی در مدت دو سال و زودتر از زمان پیش بینی شده آماده بهره‌برداری شده است.

به گزارش همشهری، این پالایشگاه در دو فاز طراحی شده است و با هزینه ای معادل 260 میلیارد تومان به اجرا درآمده است.

به گفته علی رضا ضیغمی مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی، پالایشگاه گاز پارسیان 2 درحال حاضر بیش از ده میلیون مترمکعب گاز در روز تولید می‌کند و در طول سه هفته آینده میزان تولید این پالایشگاه به 37 میلیون مترمکعب در روز خواهد رسید.

کد خبر 13431

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز