گروه اقتصادی: در حالیکه برخی تحولات خارجی این تصور را ایجاد کرده که شرکت های خارجی تمایلی به سرمایه گذاری درطرح های نفتی ایران ندارند یکی از مسئولان شرکت نفتی شل درایران تاکید کرد که این شرکت و برخی از شرکت های دیگر اروپایی همچنان درطرح های موجود فعال هستند و به حضور در طرح های جدید گاز و نفت ایران علاقه مند هستند.

به گزارش همشهری، فرخ مستوفی قائم مقام شرکت نفتی شل در تهران با اعلام این مطلب به خبرنگار ما گفت: درحال حاضر با توجه به برنامه ریزی برای اجرای طرح های تولید گاز مایع طبیعی در پارس جنوبی برنامه ریزی برای اجرای این طرح دراین شرکت آغازشده و هیچ نشانه ای از کاهش فعالیت های این شرکت نیست . وی درعین حال تاکید کرد که شرکت های دیگر ازجمله شرکت توتال نیز اجرای طرح تولید گاز طبیعی مایع که فعالیت جدیدی از سوی این شرکت در ایران است را آغاز کرده و این جدای از فعالیت هایی  است که پیش از این آغاز شده است.وی درعین حال از تمایل به مشارکت در طرح های دیگر از سوی شرکت متبوع خود خبرداد. اکبرترکان مدیرعامل شرکت نفت وگاز پارس که طرح های موجود و طرح های آینده این منطقه را مدیریت می‌کند در گفت‌وگو با خبرنگار ما از ادامه روند عادی طرح‌های در دست اجرا در منطقه پارس جنوبی خبرداد و تاکید کرد :که منع معاملات دلاری با ایران هیچ مانعی در راه سرمایه گذاری شرکت های خارجی در ایران نیست . دیروز معاون وزیر انرژی روسیه نیز از تمایل شرکت گازپروم برای سرمایه گذاری در زمینه تولید گاز طبیعی در پارس جنوبی خبرداده است.
ماتروف گفته است که  شرکت گازپروم نه تنها در پروژه های اکتشاف گاز در ایران مشارکت خواهد کرد بلکه این شرکت قصد دارد در پروژه های تولید گاز در این کشور نیز سرمایه گذاری کند.
کد خبر 10745

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز