جمعه ۱۱ اسفند ۱۳۸۵ - ۱۲:۳۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: قیمت نفت روز جمعه در بازارهای جهانی در پی افزایش نگرانی در باره کاهش ذخیره بنزین و گمانه زنی در باره اجرای تصمیم اعضای اوپک برای کاهش سقف تولید با افزایش روبرو شد و از مرز 62 دلار فراتر رفت.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس،قیمت هر بشکه نقت خام برنت در معاملات الکترونیکی بورس های نفت نیویورک و اروپا برای تحویل در ماه آوریل تا ظهر روز جمعه با 21 سنت افزایش به 21/62 دلار بالا رفت.

در پی افزایش قیمت های سلف خری بنزین در روز چهارشنبه،قیمت هر بشکه نفت خام روز پنج شنبه با 21 سنت افزایش به 62 دلار رسیده بود که بالاترین قیمت از 22 ماه دسامبر2006 به بعد بود.

درمعاملات الکترونیکی بازار سلف خری نفت لندن نیز قیمت هر بشکه نفت خام برنت برای تحویل در ماه آْوریل با37 سنت افزایش به 48/62 دلار رسید.

تحلیلگران بازار نفت خودداری ایران از تعلیق برنامه هسته ای خود را نیز یکی از عوامل دخیل در این افزایش قیمت نفت ذکر کرده اند.

همچنین انجمن نفت وین نیز اعلام کرده که سیاست مدیریت تولید کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) نیز نقش مهمی در افزایش قیمت اخیر داشته است.

تصمیم اعضای اوپک برای کاهش روزانه 5/1 میلیون بشکه از دنوامبر 2006 و یک کاهش 500  هزار بشکه ای دیگر از فوریه 2007 از عوامل مهمی افازیش کنونی بهای نفت خام در بازار های جهانی بوده است.

کد خبر 16923

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز