همشهری آنلاین: وزیر نفت گفت: لایحه خصوصی‌سازی شرکت‌های تابعه وزارت نفت بر اساس اصل 44 قانون اساسی، این هفته در هیئت دولت تصویب می‌شود.

به گزارش شانا، سید کاظم وزیری هامانه روز یکشنبه (ششم اسفندماه) در مراسم دیدار با برخی از بازنشستگان صنعت نفت گفت: با توجه به قوانین موجود و در دست تدوین اصل 44 قانون اساسی، لایحه ای در دست تدوین است که پس از تصویب هیئت دولت اواخر این هفته و در صورت تصویب مجلس شورای اسلامی، چارچوب کار برای سرمایه گذاری بخش خصوصی مشخص می شود.

وزیر نفت این موضوع را در پاسخ به پرسش یکی از بازنشستگان صنعت نفت برای سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی نفت در پالایشگاه و به منظور ایجاد اطمینان خاطر برای فرزندان این قشر مطرح کرد.

وی ادامه داد: با تصویب لایحه یاد شده در هیئت دولت و مجلس شورای اسلامی تصویب، چارچوب کار مشخص می شود و چنانچه در این چارچوب، امکان سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی نفت در بخش هایی مانند پالایشگاه وجود داشته باشد، موضوع بررسی خواهد شد.

وی در همین حال، سرمایه گذاری در پالایشگاه را سودآور ندانست و گفت: پالایشگاه، واحدی سود ده  نیست تا بتواند نگرانی بازنشستگان صنعت نفت را برطرف کند، اما این موضوع که سرمایه گذاری مشخصی از سوی صندوق بازنشستگان نفت انجام شود تا خاطر کارکنان و بازنشستگان صنعت نفت برای آینده فرزندان خود آسوده شود، موضوعی است که اگر قانون اجازه دهد، بررسی خواهد شد. 

وزیر نفت با بیان این که سال آینده، صنعت نفت 100 ساله خواهد شد، افزود: این موضوع نشان دهنده تلاش های کارمندان این صنعت است که آن را برای جمهوری اسلامی اداره کرده اند.

وزیری هامانه ادامه داد: با توجه به این که نفت و گاز عناصر اصلی توسعه کشور به حساب می آیند و صنایع ما نشات گرفته از صنعت نفت است، توسعه کشور مدیون بازنشستگان و کارکنان کنونی این صنعت است.

وی درباره موقعیت ژئوپولتیک صنعت نفت گفت: این صنعت از یک سو محل طمع دشمنان و از سوی دیگر، عامل توسعه و تعالی کشور است.

وی با تاکید براین که از زحمات کارکنان صنعت نفت در هر مرحله ای باید تقدیر شود، افزود: من نیز به عنوان یکی از همکاران قدیمی، پیام رسان دیدگاه  های شما به دولت نهم هستم.

وزیر نفت گفت: دولت نهم همت و تلاش خود را بر چهار محور عدالت، مهرورزی، تعالی و خدمت رسانی قرار داده است و امیدواریم توفیق این خدمت نصیب همه اعضای دولت شود تا خدمتی شایسته به مردم داشته باشند.

وزیری هامانه با اشاره به این که بازنشستگی در صنعت نفت با دیگر بازنشستگی ها در کشور متفاوت است، گفت: در این صنعت بیشتر کارمندان در 60 سالگی و با بیش از 30 سال سابقه کار، بازنشسته می شوند.

وزیر نفت همچنین تصریح کرد: دلبستگی این قشر به صنعت نفت حتی گاه بیش از دلبستگی به خانواده است و این موضوع مسئولیت ما را سنگین تر کرده است و ما نیز باید خدمت به آنان را در اولویت قرار دهیم.

کد خبر 16577

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز