سه‌شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۸۵ - ۱۵:۱۳
۰ نفر

گروه ادب وهنر: در چهارمین روز شمارش آرای مردمی جشنواره فیلم فجر،«اخراجی‌ها»ساخته مسعود ده‌نمکی با ۸۰/۸۸ درصد آرابا سبقت از رقبا در صدر جا گرفت.

«خون بازی» ساخته رخشان بنی‌اعتماد با ۷۳/۶۷ درصد، «اتوبوس شب»ساخته کیومرث پوراحمد با 20/65 درصد ،«پاداش سکوت» ساخته مازیار میری با ۰۱/ ۶۳ درصد و «بچه‌های ابدی» ساخته پوران درخشنده با ۴۸/۵۰ درصد از آرا در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند.

از دیگر اخبار مهم در این روز قوت گرفتن احتمال حضور «سنتوری»در جشنواره بود.«رئیس»نیز به رغم حضور در جدول نمایش سینماها تاکنون نمایش داده نشده و البته همه مطمئن هستند که این فیلم به زودی در جشنواره به نمایش درمی‌آید.

بزرگداشت مونیچلی

مراسم بزرگداشت ماریو مونیچلی نیز روز سه شنبه با حضور این کارگردان ، عباس کیارستمی، علیرضا رضاداد ،نمایندگان سفارتخانه‌های خارجی و دیگر هنرمندان در موزه سینمای ایران برگزار شد.

این مراسم با سخنرانی مونیچلی و کیارستمی در موزه سینما آغاز و با نمایش یکی از آثار این فیلمساز برجسته ایتالیایی ادامه یافت. امسال در بخش نکوداشت این سینماگر در بیست و پنجمین جشنواره فیلم فجر ۱۳ فیلم از آثار مونیچلی به روی پرده می‌رود.

نشست های روز چهارم

اولین نشست روز چهارم جشنواره به فیلم «سینه سرخ» اختصاص داشت‌. جلسه نقد و بررسی این فیلم در غیاب پرویز شیخ طادی کارگردان و سایر عوامل برگزار شد.

در این نشست سیروس عبدالهی در مورد شیوه فیلمبرداری «سینه سرخ» گفت: این فیلم اولین تجربه سیستم فیلمبرداری HD است که تبدیل به 35 میلی‌متری شده است. در ایران دوربین‌های مختلفی از این سیستم است که در مؤسسه شهید آوینی دوربین حرفه‌ای از آن موجود است و ما با آن فیلمبرداری فیلم را انجام دادیم.

یوسف مرادیان، بازیگر  نقش کشیش، نیز در مورد خصوصیات این نقش گفت: پیش از این در شاهزاده ایران و چهل سرباز با چنین شخصیت‌هایی آشنا شده‌ بودم و یکی از دلایلی که فکر کردم می‌توانم درباره مسیحیت نقشی را بازی کنم به خاطر همین اطلاعاتی بود که داشتم.

نشست خبری فیلم «آخرین ملکه زمین» به کارگردانی محمدرضا عرب نیز با حضور عوامل این فیلم در سینمای مطبوعات برگزار شد.

محمدرضا عرب، کارگردان در این جلسه، گفت: وقتی با زبان سینما کار می‌‏کنیم در شعرهایی که در فیلم جاری است و در لوکیشن‌‏هایی که در فیلم وجود داشت، وطن بسیار مهم بود .وقتی اولین نمایش این فیلم را افغان‌‏ها دیدند اعتقاد داشتند که این فیلم بهترین فیلمی است که هویت افغانی‌‏ها را واقعاً به تصویر کشیده است.

اصغر همت، بازیگر این فیلم نیز گفت:من چند سالی با سینما قهر کرده بودم اما از بازی در این کار راضی هستم چون آن چیزی که در فیلمنامه خوانده بودم عینا به تصویر کشیده شد.

افسانه منادی، کارگردان «پایان راه» نیز در نشست نقد و بررسی اولین ساخته بلند خود گفت: برای رسیدن به معنای زندگی راه‌های متنوعی هست و در فیلم قصد داشتم به یکی از این راه‌ها برسم. از اینکه «پایان راه» آغاز فعالیت حرفه‌ای من است، بسیار خوشحالم‌.

در جلسه نقد و بررسی «مصائب دوشیزه » مسعود اطیابی، کارگردان این فیلم گفت:«مصائب دوشیزه» در رابطه با ادیان نیست، بلکه یک فیلم اجتماعی است که در حاشیه‌اش به این موضوعات می‌پردازد. تمام لحظات فیلم آنقدر سخت بود که حس می‌کردم در لبه تیغ کار می‌کنم و نباید شعار می‌دادم. از ابتدا که فیلمنامه را خواندم دوست داشتم، ریتم فیلم کند باشد و فکر می‌کنم اگر ریتم فیلم به غیر از این بود، دیگر فیلم جذابیت فعلی را نداشت.

بهنوش طباطبایی، بازیگر اصلی فیلم نیز درباره نقش خود گفت: برای اینکه بتوانم ژانت را باور کنم، همه اعتقادم را باید خراب می‌کردم تا ژانت در طول کار آنها را بسازد و فکر می‌کنم در اجرای نقش یک دختر مسیحی موفق بوده‌ام. 

در آخرین جلسه نقد و بررسی فیلم‌ها در روز چهارم جشنواره که به فیلم «آرامش در میان مردگان» اختصاص داشت، مهرداد فرید، ایده شکل‌گیری فیلم را بر اساس مطالعه گزارش اجتماعی در یکی از روزنامه‌ها عنوان کرد و گفت: این گزارش درباره کارگرهایی شاغل در بهشت زهرا بود و فکر کردم این کاراکتر می‌تواند بستر مناسبی را برای خلق یک قصه فراهم کند. از سالها قبل هنگامی که در مراسم‌ تدفین شرکت می‌کردم، المان‌هایی در ذهنم می‌ماند و معتقدم طنز نمایش اسامی تیتراژ بر روی سنگ قبر، تلخی فضای اول فیلم را کم می‌کند.

گلاب آدینه، بازیگر نیز ضمن اشاره به آدم‌های این فیلم گفت: جامعه‌ ما پر از اینگونه آدم‌ها است و خوب است فیلمسازان اینگونه افراد را در فیلم‌هایشان نشان بدهند.  ایفای نقش زنان محروم جامعه را دوست دارم.

فیلم‌های روز چهارشنبه

در سالن‌های مختلف سینما امروز فیلم‌های پارک وی ، مخمصه، من و دبورا، رامی، خون بازی، بچه‌های ابدی، گاهی واقعی ،آدم، ایستگاه بهشت، آرامش در میان مردگان ،خدا نزدیک است، پنج مبارز، روبرتو روسلینی ، ویکتورهوگو، مرگ یک رئیس جمهور، اقلیما ،گناه من ،خط لوله همسایه ،سرزمین خورشید، تصمیم کبری، روز سوم ،بخشودگی ،مصائب دوشیزه و... روی پرده می‌رود.

کد خبر 15125

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز