گروه ادب وهنر: در شرایطی که هنوز دفتر جشنواره اسامی فیلم‌های حاضر در بخش بین‌الملل بیست و پنجمین جشنواره فیلم فجر را اعلام نکرده است، منابع نزدیک به هیأت انتخاب از احتمال حضور برخی از فیلم‌های مطرح سینمای جهان خبر می‌دهند.

در روزهای گذشته از فیلم‌هایی چون«بابل»، «مردگان»، «مردحصیری»، «کوکب سیاه»، «بابی» و «راهی به سوی گوانتانامو» به عنوان گزینه‌های حضور در جشنواره فجر، نام برده شده بود و حالا صحبت از فیلم‌های دیگری به میان آمده است.

فیلم‌های «رسوا»، «افسانه لوسی کیز»، «سرد و تاریک»، «احضار شده»، «قلب‌های تنها»، «ملکه رودخانه» و «سریع‌ترین سرخ پوست جهان» فهرست آثار خارجی حاضر در جشنواره فیلم فجر را تکمیل خواهد کرد. «رسوا» که داگلاس مک گراث آن را کارگردانی کرده، دومین فیلمی است که هالیوود درباره زندگی ترومن کاپوتی ساخته است. در «رسوا» گوینت پالترو و و توبی جونز نقش‌های اصلی را ایفا می‌کنند.

«افسانه لوسی ‌کیز» اثری مستقل است که توسط جان استیمپسون مقابل دوربین رفته است. این فیلم ماجرای دختری است که 250سال بعد از ناپدید شدن در قرن هفدهم، به شهر بازمی‌گردد.

«احضارشده» از دیگر آثار قابل توجه جشنواره امسال است این فیلم که براساس ماجرایی واقعی ساخته شده است روایت زندگی زنی پنجابی است که هند را به قصد ازدواج با یک لرد انگلیسی ترک می‌کند ولی خیلی زود متوجه اشتباهش می‌شود.

«قلب‌های تنها» از فیلم‌های پرسروصدای هالیوود هم در صورت حضور در جشنواره می‌تواند توجه علاقه‌مندان سینما را به خود جلب کند. فیلمی که براساس داستان زندگی دو قاتل زنجیره‌ای ساخته شده است و در آن ستاره‌هایی چون جان تراولتا و سلما هایک ایفای نقش کرده‌اند.

«سلطان رودخانه» اثری جنایی است با محوریت تلاش یک کارآگاه پلیس که درباره پرونده قتل یک پسربچه تحقیق می‌کند.

«سریع‌ترین سرخپوست جهان» هم یک درام ورزشی است که راجر دونالدسون آن را ساخته و در آن آنتونی هاپکینز و کریگ‌هال نقش‌های اصلی را بازی می‌کنند. «ملکه رودخانه» هم فیلمی مستقل از وینسنت وارد درباره زندگی واقعی یک زن ایرلندی در قرن نوزدهم است.

سامانتامورتون و کیفرساترلند بازیگران اصلی این فیلم هستند. نکته جالب توجه در فهرست تازه فیلم‌های خارجی  حاضر در جشنواره فیلم فجر، این نکته است که بیشتر آنها براساس داستان‌های واقعی مقابل دوربین رفتند. داستان‌هایی واقعی که البته با حضور ستارگان هالیوودی به تصویر کشیده شده‌اند.

کد خبر 12597

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز