پنجشنبه ۷ مهر ۱۳۹۰ - ۲۰:۲۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: خبرگزاری دولتی بحرین پنجشنبه 29 سپتامبر (7 مهر) گزارش داد که 20 پزشک را به اتهام دزدی و سایر اتهامات به 5 تا 15 سال زندان محکوم شده‌اند، اما منتقدان دولت می‌گویند این محکومیت انتقامجویی دولت از این پزشکان به خاطر درمان کردن مجروحان تظاهرات امسال است.

به گزارش رویترز پزشکان محکوم شده، که این اتهامات را تکذیب می‌کنند، از جمله ده‌ها پرسنل پزشکی هستند که در حین تظاهرات اکثریت شیعه‌مذهب این جزیره که خواستار پایان تبعیض مذهبی و سهم بیشتر در دولت هستند، دستگیر شدند.

حاکمان بحرین در ماه مارس با کمک نیروهای عربستان سعودی و امارات متحده عربی این اعتراضات را سرکوب کردند.

این پزشکان به دزدیدن دارو، انبار کردن اسلحه و اشغال کردن بیمارستان در حین ناآرامی‌‌ها متهم شده بودند و پیش از این نیز به خاطر اشغال کردن یک بیمارستان به زور، اشاعه اخبار کذب، خودداری کردن از درمان، تحریک کردن مخالفت با حکام بحرین و فراخوانی برای سرنگونی آنها زندانی بودند.

محسن العلوی، وکیل مدافع این پزشکان، گفت: "ما از احکام صادرشده تکان خوردیم زیرا انتظار داشتیم که برائت این پزشکان ثابت شود." و افزود جلسه دادگاه تنها ده دقیقه طول کشید.

پزشکان می‌گویند این اتهامات را مقامات جعل کرده‌اند تا پرسنل پزشکی را به خاطر درمان افرادی که تظاهرات ضددولتی شرکت کرده بودند، تنبیه کنند.

یک سخنگوی "سازمان اطلاع‌رسانی دولت" (IAA) در این باره گفت: "این پزشکان محکوم‌شده متهم به سوءاستفاده از بیمارستان برای مقاصد سیاسی بودند. هیچکس بالاتر از قانون نیست."

بر مبنای این احکام 10 پزشک از جمله پزشک ارشد، علی العکری، به 15 سال زندان و دو پزشک دیگر به 10 سال زندان و بقیه آنها به 5 سال زندان محکوم شدند.

روز چهارشنبه یک دادگاه نظامی در محاکمه‌ای که سازمان عفو بین‌الملل آن را "ساختگی" توصیف کرده است، حکم اعدام رهبران مخالفان شیعه را به خاطر ترتیب دادن تظاهرات صادر کرد.

کد خبر 147027

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز