گروه حوادث: مرد معتاد که برای ترک اعتیاد به یک کمپ غیرمجاز در شهرستان رشت رفته بود، بر اثر ضرب‌وشتم جان باخت.

ماموران پلیس آگاهی شهرستان رشت در جریان مرگ مرموز مرد جوانی در یک کمپ ترک اعتیاد قرار گرفتند و راهی آنجا شدند. تحقیقات اولیه نشان می‌داد که این مرد از دو روز قبل برای ترک اعتیاد به این کمپ مراجعه کرده اما به طرز مرموزی در آنجا جان باخته بود. در حالی که مسئولان کمپ، مدعی بودند مرد جوان دچار مرگ طبیعی شده، جسد او به پزشکی قانونی منتقل و بررسی تخصصی برای مشخص شدن علت مرگ آغاز شد.

وقتی گزارش اولیه پزشکی قانونی نشان داد که روی صورت و بدن مرد جوان آثار متعدد کبودی و ضرب‌وشتم به چشم می‌خورد، پرونده رنگ‌وبویی جنایی گرفت و تیمی از کارآگاهان برای کشف راز قتل این مرد، وارد عمل شدند. آنها در نخستین اقدام به تحقیق از کسانی پرداختند که روز حادثه در کمپ حضور داشتند. برخی از شاهدان مدعی بودند که مقتول قصد خروج از کمپ را داشته اما تعدادی از پرسنل آنجا برای اینکه وی را مجبور به ترک اعتیاد کنند، او را زیر ضربات مشت و لگد گرفته‌اند.

با مشخص‌شدن این موضوع، سه نفر از پرسنل کمپ که در مرگ جوان معتاد دست داشتند دستگیر شدند و تحت بازجویی قرار گرفتند. آنها وقتی دیدند چاره‌ای جز بیان حقیقت ندارند، به ضرب‌وشتم مقتول اعتراف کرده و پرده از راز قتل او برداشتند.

یکی از آنها به ماموران گفت: مقتول دو روز بود که در کمپ بستری شده بود. او به‌شدت به مواد‌مخدر اعتیاد داشت و تصمیم گرفته بود که با کمک ما، مواد را کنار بگذارد.

وی ادامه داد: روز حادثه مقتول که به‌شدت خمار شده بود، نتوانست مراحل ترک را تحمل کند. او می‌خواست هر طوری که شده از کمپ خارج شود. ما هم برای اینکه به او اجازه خروج ندهیم، وی را به باد کتک گرفتیم و وقتی کاملا بی‌حال شد، او را در اتاقی زندانی کردیم. چند ساعت بعد وقتی دیدیم او سروصدا نمی‌کند، وارد اتاق شدیم و آنجا بود که متوجه شدیم وی دیگر نفس نمی‌کشد.

سرهنگ عبادالله کریمی، رئیس پلیس آگاهی استان گیلان، در توضیح این خبر گفت: بعد از اعترافات متهمان، هر سه نفر آنها به همراه مسئول کمپ بازداشت شدند و کمپ غیرقانونی آنها نیز با دستور قضایی پلمب شد.

وی با اشاره به اینکه رسیدگی به این پرونده در دادسرا ادامه دارد افزود: متأسفانه برخی از افراد معتاد برای ترک اعتیاد به کمپ‌های غیرمجاز مراجعه می‌کنند که در این کمپ‌ها از روش‌های علمی، اصولی و پزشکی برای ترک اعتیاد استفاده نمی‌شود.
سرهنگ کریمی از اینگونه افراد خواست که برای ترک اعتیاد حتما به کمپ‌های قانونی مراجعه کرده و زیر نظر پزشکان اقدام به ترک اعتیاد کنند.

کد خبر 151903
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز