یکشنبه ۳ مهر ۱۳۹۰ - ۰۸:۱۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: نیروهای بحرینی ظرف 24 ساعت گذشته بیش از 70 نفر را که بیشتر آنها زن هستند، دستگیر کرده‌اند.

بحرین

به گزارش پرس تی‌وی، حدود 30 نفر در شهر سنابس به دلیل شرکت در راهپیمایی علیه رژیم آل خلیفه دستگیر شدند.

نیروهای بحرینی همچنین 48 زن و کودک را روز جمعه (1 مهر،23 سپتامبر) به اتهام شرکت در تظاهرات ضد دولتی در یک مرکز تجاری در قلب منامه پایتخت بحرین دستگیر کردند.

در حالی که این زنان در تظاهرات خود خواستار پایان حکومت حدودا 40 ساله رژیم آل خلیفه شدند، نیروهای بحرینی تحت حمایت عربستان سعودی به مرکز تجاری حمله کردند.

دادستان کل بحرین اعلام کرد که این معترضان به مدت 45 روز برای روند تحقیقات و بازجویی‌ها در زندان خواهند بود.

ریم خلف یک وکیل حاضر در محل اظهار داشت: بیش از 40 زن مورد بازجویی قرار گرفتند. در بین 45 دستگیر شده، 6 کودک نیز وجود دارد.

وی افزود: به تمام کسانی که از دیروز دستگیر شده‌اند اجازه مصرف غذا و نوشیدنی، استفاده از سرویس بهداشتی، اقامه نماز و همچنین برقراری تماس با خانواده‌های خود و وکیل داده نشده است.

این وکیل در ادامه خاطر نشان کرد، تعدادی از افراد به دلیل این که در جریان بازداشت خود مورد ضرب و شتم قرار گرفتند، به یک بیمارستان نظامی انتقال داده شدند.

بر پایه این گزارش، دولت بحرین روز شنبه ( 2 مهر، 24 سپتامبر) انتخابات پارلمانی میان‌دوره‌ای را که از سوی هزاران نفر از مردم این کشور تحریم شده است، برگزار کرد.

حزب الوفاق بزرگترین گروه مخالف دولت بحرین، اعلام کرد که رژیم به دلیل نگرانی‌از شرکت بسیار کم مردم در این انتخابات، مانع از پخش تلوزیونی آن شده است.

منامه روز شنبه 2 مهر برای انتخاب جانشینان 18 نماینده مستعفی پارلمان این کشور که پیشتر در اعتراض به سرکوب اعتراضات مردمی از سمت خود کناره‌گیری کردند، اقدام به برگزاری انتخابات کرد.

رسانه‌های محلی پیشتر گزارش دادند، رژیم بحرین آن دسته از واجدین شرایط رای را که از شرکت در انتخابات خودداری کنند، مجازات خواهد کرد.

نیروهای بحرینی پیش از برگزاری این انتخابات سرکوب فعالان ضد دولتی در این کشور را افزایش دادند.

بحرین از اواسط ماه فوریه صحنه اعتراض و خیزش مردمی بوده است که از آن زمان تاکنون ده‌ها معترض ضد دولتی در این کشور کشته و صدها تن نیز زخمی شده‌اند.

کد خبر 146527
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز