سه‌شنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۶:۱۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: جبهه آزادیبخش بحرین با انتشار بیانیه‌ای از جامعه جهانی خواست جلوی جنایات رژیم آل خلیفه را بگیرند و مانع از به راه افتادن حمام خون در این کشور حاشیه جنوبی خلیج فارس شوند.

به گزارش ایرنا، این تشکل مخالف رژیم بحرین گفت: با توجه به اینکه مردم انقلابی بحرین قصد دارند در روز جمعه و شنبه آینده با برگزاری تظاهرات بزرگی میدان مروارید (لولو) در شهر منامه را مجددا تصرف کنند، رژیم آل خلیفه تهدید کرده است که برای مقابله با این حرکت، دست به سرکوب گسترده خواهد زد.

یک سخنگوی جبهه آزادیبخش بحرین به خبرنگار ایرنا گفت: جوانان 14 فوریه که مبتکر برگزاری تظاهرات در روز 23 و 24 سپتامبر است، همه تلاش خود را به کار گرفته است تا این تظاهرات به صورت مسالمت آمیز برگزار شود، اما وزارت کشور رژیم بحرین مجددا تهدیدات خود را مبنی بر استفاده از حداکثر نیروی سرکوب برای مقابله با تظاهرات مردمی تکرار کرده است.

وی افزود: جوانان انقلابی بحرین از مجامع بین المللی خواسته اند حداکثر فشار را بر رژیم بحرین و رژیم آل سعود اعمال کنند و مانع از استفاده آنها از نیروی سرکوب علیه معترضان شوند.

این سخنگوی مستقر در لندن اظهارداشت: گروههای مخالف رژیم بحرین در کشورهای مختلف نیز نامه هایی را به سازمان ها و شخصیت های بین المللی نوشته و از آنان خواسته اند تا با دخالت خود مانع از به راه افتادن حمام خون توسط نیروهای نظامی و امنیتی و جوخه های مرگ رژیم آل خلیفه شوند.

مردم معترض بحرین بویژه جوانان آن کشور قصد دارند روز جمعه و شنبه آینده با راهپیمایی به سمت میدان مروارید منامه در این میدان که به نمادی مهم در انقلاب مردم بحرین تبدیل شده تجمع کنند و یاد قربانیان حملات ماه مارس گذشته(اواخر اسفند ماه) نیروهای امنیتی به تجمع کنندگان در این میدان را گرامی بدارند.

جنبش آزادیبخش بحرین تاکید کرده است که تصرف مجدد میدان مروارید گام اول در آزاد سازی بحرین از اشغال نیروهای نظامی عربستان سعودی به شمار می رود و انقلابیون مصمم هستند این کار را بدون خشونت و با مسالمت انجام دهند.

سخنگوی این جنبش گفت: یکی از اهداف راهپیمایی روز جمعه این است که به جهانیان نشان دهیم تخریب بنای یادبود میدان مروارید توسط نیروهای آل خلیفه و آل سعود به هیچ وجه اراده و عزم مردم بحرین را در مقابله با رژیم تضعیف نکرده و آنان قصد دارند تا سرنگونی آل خلیفه به مبارزات خود ادامه دهند.

وی افزود: هدف دیگر این برنامه، گرامیداشت یاد شهیدان قیام مردم بحرین بویژه دو شهید اخیر به نام های سید جواد مرهون و جعفر حسن یوسف است که در هفته های اخیر کشته شدند.

هدف سوم جلب توجه جامعه جهانی به انتخابات میاندوره ای پارلمان وابسته به رژیم دیکتاتوری است که نیمی از اعضای آن قرار است در انتخابات کنترل شده ای که این هفته آغاز می شود، به اصطلاح انتخاب شوند.

کد خبر 146181
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز