سه‌شنبه ۲۲ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۲:۲۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: با وجود استفاده نیروهای بحرینی از سلاح‌های انگلیسی، دولت انگلیس از رژیم سرکوب‎گر بحرین دعوت کرده است که در بزرگ‎ترین نمایشگاه اسلحه این کشور نیز شرکت کند.

به گزارش شبکه تلویزیونی پرس تی وی، این اقدام دولت انگلیس مدرک دیگری در اثبات این امر است که این کشور علاقه ‌زیادی به کمک و تجهیز رژیم‌های سرکوب‎گر در سراسر جهان دارد.

با انتشار فهرست دعوت شدگان به نمایشگاه تجهیزات نظامی انگلیس، خشم فعالان صلح و گروه‌های حقوق بشری برانگیخته شده است.

بر پایه این گزارش، دولت انگلیس با درخواست سازمان مبارزه با تجارت اسلحه مبنی بر انتشار به موقع فهرست مدعوین این نمایشگاه مخالفت کرده و این فهرست را در آستانه برگزاری این نمایشگاه منتشر کرد.

حدود 65 کشور برای شرکت در نمایشگاه تجهیزات بین المللی دفاعی و امنیتی که هر دوسال یک بار برگزار می‌شود، دعوت شده‌اند که بر اساس گزارش بخش اطلاعاتی گروه اکونومیست، 16 کشور دعوت شده، رژیم‌های خودکامه دارند.

این نمایشگاه در مرکز اکسل واقع در منطقه داکلندز در شرق لندن برگزار می‌شود و تا 16 سپتامبر ادامه خواهد داشت.

بیش از 1200 شرکت تولیدکننده سلاح، در نمایشگاه امسال تولیدات مرگ‎بار خود را برای فروش به نمایش می‌گذارند.

همچنین فاش شده است که تنها چند هفته پیش از آغاز اعتراضات مردمی در بحرین در 14 فوریه، 48 مجوز تجارت اسلحه بین انگلیس و بحرین صادر شده بوده است.

در همین محدوده زمانی، پروانه فروش 75 هزار پوند مهمات سلاح‌های کوچک به کشور بحرین مورد تصویب قرار گرفت.

همچنین بر اساس گزارش‌های منتشر شده، فروش تسهیلات نظامی به عربستان سعودی که در سرکوب معترضان بحرینی به رژیم آل خلیفه کمک کرده است، در سال جاری میلادی 15 درصد افزایش داشته است.

ائتلافی از گروه‌‌های ضد جنگ و مردم لندن قرار است سه شنبه (23 شهریور، 14 سپتامبر) با برگزاری اعتراضاتی از دولت انگلیس بخواهند که بزرگ‎ترین نمایگشاه اسحه و تجهیزات نظامی را تعطیل کند.

آن‎ها اعلام کرده‌اند که قصد دارند به دولت انگلیس به دلیل هزینه گزاف مربوط به این رویداد منزجر کننده اعتراض کنند.

کد خبر 145538
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز