همشهری آنلاین: هزاران نفر از اعضا و هواداران اتحادیه های صنفی و کارگری انگلیس یکشنبه و همزمان با آغاز به کار اجلاس سالانه حزب حاکم محافظه کار، در شهر منچستر دست به تظاهرات اعتراض آمیز زدند.

 اعتراض گسترده اتحادیه های کارگری و فعالان مدنی علیه دولت انگلیس

به گزارش ایرنا به نقل از منابع محلی و مقامات پلیس منچستر، این تظاهرات از ساعتی قبل در مرکز آن شهر آغاز شده و انتظار می‌رود که بین 20 تا 30 هزار نفر در آن شرکت کنند.

تظاهر کنندگان پلاکاردهای متعددی را در محکومیت سیاست‌های ریاضت اقتصادی دولت ائتلافی محافظه کار- لیبرال دموکرات با خود حمل می‌کنند و علیه دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس که به منچستر سفر کرده است، شعار می‌دهند.

اجلاس سالانه حزب محافظه کار انگلیس با حضور دیوید کامرون و دیگر رهبران و اعضای ارشد این حزب به مدت چهار روز در شهر منچستر برگزار می‌شود.

کنگره اتحادیه های صنفی انگلیس موسوم به تی یو سی از چند روز پیش برای برگزاری تظاهرات اعتراض آمیز علیه دولت فراخوان داده بود که این فراخوان با حمایت گسترده اتحادیه های کارگری، تشکل های دانشجویی، فعالان مدنی، گروههای ضدجنگ و مدافعان حقوق بشر مواجه شد.

تی یو سی تاکید کرده است که دولت انگلیس به جای کاهش اعتبارات بخش های عمومی و خدماتی، باید به فکر یک طرح جایگزین با محوریت ایجاد اشتغال، تضمین رشد اقتصادی و برقرار عدالت برای اقشار کم درآمد جامعه باشد.

برخی از گروههای رادیکال تر مخالف برنامه های ریاضت اقتصادی دولت تهدید کرده اند که در جریان تظاهرات امروز ممکن است دست به اقدام مستقیم بزنند و بصورت مسالمت آمیز و برای نشان دادن اعتراض خود برخی از اماکن عمومی را در منچستر اشغال کنند.

پلیس شهر منچستر صدها نیرو را از صبح امروز بسیج کرده تا نظم و امنیت را در جریان برگزاری اجلاس حزب محافظه کار و همچنین تظاهرات اعتراضی تضمین نماید.

تظاهر کنندگان قرار است با عبور از مقابل مجموعه 'منچستر سنترال' که اجلاس حزب محافظه کار در آن برگزار می شود، اعتراض خود را به مقامات این حزب نشان دهند.

دولت ائتلافی انگلیس از جمله دولت های اروپایی است که از سال گذشته میلادی سیاست های سختگیرانه ریاضت اقتصادی را به مرحله اجرا گذاشته است و همچنین قصد دارد بزودی تغییراتی را در صندوق های بازنشستگی کارکنان بخش های عمومی به عمل آورد.

این اقدامات دولت با مخالفت گسترده اتحادیه های صنفی و کارگری مواجه شده و این اتحادیه ها قصد دارند در پاییز امسال بار دیگر دست به یک اعتصاب سراسری بزنند.

رسانه‌های انگلیس نیز امروز گزارش دادند که دیویدکامرون نخست وزیر انگلیس در آستانه اجلاس سالانه حزب محافظه کار، به خاطر سیاست‌های ریاضت اقتصادی و همچنین عدم تحقق رشد اقتصادی وعده داده شده توسط دولت ائتلافی، بشدت تحت فشار قرار دارد و حتی برخی از هم حزبی های وی نیز از برنامه‌های اقتصادی دولت انتقاد کرده‌اند.

کد خبر 147293

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز