یکشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۰ - ۱۹:۰۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: برخی از شهرهای مهم کشورهای اروپایی صحنه تظاهرات علیه بی عدالتی و ظلم در این کشورها بود.

به گزارش واحد مرکزی خبر،به نقل از شبکه پرس تی وی، در لندن پایتخت انگلیس، پلیس دست کم یازده نفر از تظاهرکنندگان مخالف سرمایه داری را بازداشت کرد.

این افراد در چارچوب جنبش تسخیر لندن تظاهرات می کردند. درگیری میان پلیس و تظاهرکنندگان زمانی رخ داد که معترضان قصد داشتند به سمت ساختمان پارلمان کشورشان تظاهرات کنند.

پیش از این حدود دو هزار نفر از اعضای جنبش تسخیر بورس لندن که هم اکنون در برابر کلیسای سنت پال چادر زده‌اند، در خیابان‌های لندن راهپیمایی کردند.

london

تظاهرکنندگان چندین هفته است در برابر کلیسای سنت پال چادر زده‌اند تا اعتراض خود را به نبود برابری و عدالت اجتماعی و زیاده خواهی و حرص و طمع بانک‌ها نشان دهند. دیروز نیز عده‌ای از مردم در اعتراض به بیکاری فزآینده از ناحیه‌ای در شمال شرق لندن به قلب پایتخت انگلیس تظاهرات کردند. اوت گذشته میزان بیکاری در انگلیس به بالاترین میزان خود در هفده سال گذشته رسید. هم اکنون بیش از دو و نیم میلیون نفر در انگلیس بیکار هستند.

پاریس پایتخت فرانسه نیز شاهد تظاهرات هزاران فعال زن در اعتراض به خشونت علیه زنان بود. شماری از سیاستمداران زن از جمله اوا جولی از نامزد حزب سبزها برای ریاست جمهوری فرانسه در این تظاهرات شرکت داشتند.

تظاهرکنندگان با حمل پلاکاردهایی خشونت علیه زنان را محکوم کردند و خواستار تصویب قوانین برای حمایت بیشتر از زنان شدند. این تظاهرات در چارچوب جنبش طرفدارای از حقوق زنان برگزار می شود.

کد خبر 150489
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز