مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۵ مهر ۱۳۹۰ - ۲۲:۵۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: رژیم منامه 32 زن و دختر را که در جریان اعتراضات علیه انتخابات میان دوره‌ای پارلمانی این کشور بازداشت شده بودند به 15 سال زندان محکوم کرده است.

بحرین

به گزارش شبکه تلویزیونی پرس تی وی، این افراد که هفت تن از آنان را دختران 12 تا 15 سال تشکیل می‌دهند روز جمعه (1 مهر، 23 سپتامبر) یک روز پیش از برگزاری انتخابات میان دوره‌ای پارلمانی بازداشت شدند.

منامه روز شنبه برای انتخاب جانشین برای 18 نماینده مستعفی پارلمان این کشور که پیشتر در اعتراض به سرکوب اعتراضات مردمی از سمت خود کناره‌گیری کرده بودند، انتخابات برگزار کرد.

بر پایه گزارش عفو بین الملل، این گروه از زنان بازداشت‌شده در زندان‌های رژیم آل خلیفه تحت شکنجه قرار گرفتند و از ارتباط با وکلا و خانواده‌های خود نیز محروم هستند.

به گفته این سازمان بین المللی، با وجود دستور دادگاه نوجوان بحرین مبنی بر آزادی آن دسته از دخترانی که زیر سن قانونی هستند، نوجوانان زندانی همچنان در بازداشت به‌سر می‌برند.

یوسف فلیفال، دادستان کل نظامی بحرین روز دوشنبه (4 مهر، 26 سپتامبر) اعلام کرد 32 نفر از بازداشت‌شدگان اعتراضات این کشور به جرم شرکت در تظاهرات ضد دولتی به 15 سال زندان محکوم شدند.

مردم بحرین از اواسط ماه فوریه تا کنون با برگزاری تظاهرات ضد دولتی خواستار پایان حاکمیت استبدادی خاندان آل خلیفه هستند که به گفته آنان استبداد حکومتی، تبعیض و سرکوب هرگونه مخالفتی را به امری نهادینه در بحرین تبدیل کرده‌اند.

رژیم بحرین که از حمایت آمریکا و پشتیبانی نظامی نیروهای سعودی برخوردار بوده است با سرکوب خشونت‌آمیز به اعتراضات مردمی پاسخ داده که در اثر آن تا کنون شماری کشته و صدها نفر زخمی، بازداشت و شکنجه شده‌اند.

 

 

کد خبر 146891
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز