جمعه ۱۳ آبان ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: منابع خبری بحرین اعلام کردند که پادشاه این کشور در جریان سفرش به قاهره با حسنی مبارک در بیمارستان ملاقات کرده است.

به گزارش ایسنا، روزنامه وطن چاپ آمریکا به نقل از منابع خبری بحرین نوشت: حمد بن عیسی آل خلیفه، پادشاه بحرین در جریان سفر اخیرش به قاهره از سپهبد محمد حسین طنطاوی، رئیس شورای نظامی مصر درخواست کرده بود که با حسنی مبارک، رئیس‌جمهور سابق این کشور به دور از چشم رسانه‌ها ملاقات داشته باشد.

طنطاوی نیز ترتیب این ملاقات را داد و پادشاه بحرین در حضور سوزان مبارک، همسر رئیس‌جمهور سابق مصر ملاقاتی دو ساعته با حسنی مبارک داشت.

این در حالی است که رسانه‌های مصری اخیرا به خاطر تماس تلفنی مبارک با طنطاوی برای تبریک تولد 76 سالگی رئیس شورای نظامی جنجال گسترده‌ای به راه انداختند.

رسانه‌های بحرینی اعلام کردند که حمد بن عیسی به دستور عربستان در رایزنی‌هایش با طنطاوی به مساله محاکمه مبارک پرداخته و موضع‌گیری خود را در این زمینه مطرح کرده و گفته است که باید محاکمه مبارک به خاطر وضعیت سلامتی‌اش متوقف شود.

از سوی دیگر، جمعیت الوفاق ملی اسلامی، بزرگترین گروه شیعه مخالف در بحرین اعلام کرد که پدر فرد شماره دو این گروه در پی ضرب و شتم نیروهای پلیس بر اثر شدت جراحت کشته شده است.

جمعیت الوفاق در سایت خود اعلام کرد: علی حسن الدیهی 70 ساله از سوی نیروهای ضد شورش در هنگام بازگشت به منزلش در روستای "الدیة" مورد ضرب و شتم قرار گرفت و بر اثر شدت جراحت کشته شد.

حسین الدیهی، فرزند متوفی، معاون دبیرکل جمعیت الوفاق است.

سید هادی موسوی، عضو جمعیت الوفاق و نماینده سابق پارلمان بحرین به خبرگزاری فرانسه گفت: پلیس در روستای الدیة در حال متفرق کردن تظاهرکنندگان بود که به علی الدیهی نیز حمله کرد و وی را مورد ضرب و شتم قرارداد.

موسوی ادامه داد که خانواده الدیهی چندین بار مورد فشار و اهانت‌های مسئولان بحرین قرار گرفته‌اند و ماه گذشته میلادی نیز به همسر علی الدیهی اهانت شد.

کد خبر 150273
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز