پنجشنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۷:۴۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: مردم بحرین با وجود سرکوب وحشیانه اعتراضات مردمی به دست رژیم آل خلیفه و با حمایت آل سعود، با آمدن به خیابان‌‌های شهر ستره در تظاهرات ضددولتی شرکت کرده‌اند.

بحرین

به گزارش شبکه تلویزیونی پرس تی وی، تظاهرکنندگان با سر دادن شعارهایی علیه خاندان آل‎خلیفه که از حمایت‌های همه‌جانبه خاندان سلطنتی آل سعود برخوردار است، سقوط این رژیم را که بیش از 40 سال بر بحرین حکم می‌راند، خواستار شدند.

روز چهارشنبه (30 شهریور) نیز مخالفان با هدف رساندن پیام ادامه اعتراضات به مقامات ابن کشور حاشیه خلیج فارس، در منامه پایتخت بحرین به ایجاد یک راهبندان گسترده اقدام کردند.

با وجود تهدید مقامات مبنی بر ضبط گواهی رانندگی معترضان و منع آنان از رانندگی برای چهار سال، صدها نفر از بحرینی‌ها با خودروهایشان به خیابان‌ها آمده و با به راه انداختن راهبندان در خیابان‌های مرکز شهر، اعتراض خود را ابراز داشتند.

این اقدام اعتراض‎آمیز بحرینی‌ها که با متوقف کردن خودروهایشان در خیابان‌های اصلی مرکز شهر منامه برای ایجاد راهبندان انجام شد، واکنشی به تهدیدهای رژیم آل‎خلیفه درباره پاسخ شدید این رژیم به هر تلاشی برای ایجاد اخلال در روند برگزاری انتخابات پارلمانی پیش رو در این کشور بود.

این حرکت اعتراضی همچنین با هدف درخواست برابری و آزادی، ایجاد دولتی منتخب و مردمی، و پایان تبعیض از سوی دولت در کشورشان برگزار شد.

منامه قصد دارد در اوایل هفته جاری انتخابات پارلمانی برای جایگزین‌کردن نمایندگان مخالف را که در اعتراض به سرکوب اعتراضات مردمی در این کشور، استعفا داده‌اند برگزار کند.

18 نماینده پارلمان بحرین که از اعضای حزب شیعی الوفاق بودند، در ماه فوریه در اعتراض به سرکوب تظاهرات مردمی از سوی نیروهای دولتی از جمله بازداشت‌فعالان و تیراندازی این نیروها به سوی مردم که منجر به کشته و زخمی‌شدن بسیاری از آنان شد، استعفا دادند.

مردم بحرین از اواسط ماه فوریه تا کنون با برگزاری تظاهرات ضد دولتی خواستار پایان حاکمیت استبدادی خاندان آل خلیفه هستند که به گفته آنان استبداد حکومتی، تبعیض و سرکوب هرگونه مخالفتی را به امری نهادینه در بحرین تبدیل کرده‌اند.

رژیم بحرین که از حمایت آمریکا و پشتیبانی نظامی نیروهای سعودی برخوردار بوده با سرکوب خشونت‌آمیز به اعتراضات مردمی پاسخ داده است که در این میان تا کنون شماری کشته و صدها نفر زخمی، بازداشت و شکنجه شده‌اند.

سازمان عفو بین الملل و دیده‌بان حقوق بشر نیز از خشونت‌های رژیم منامه علیه پزشکان، پرستاران، وکلا و روزنامه‌نگاران بحرینی حامی جنبش اعتراضی مردم این کشور به شدت انتقاد کرده است.

کد خبر 146358
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز