شنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۰ - ۰۵:۵۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: کارکنان بخش پزشکی و درمانی بحرین که به اتهام مداوای معترضان دولتی بازداشت شده‌اند، اعتصاب غذا کرده‌اند.

بحرین

شبکه تلویزیونی ‌الجزیره به نقل از خالد‌المزروق یکی از رهبران سابق الوفاق اصلی‎ترین گروه شیعه مخالف دولت، گزارش داد: محاکمه کارکنان پزشکی در دادگاه‎های نظامی، مخالف قانون اساسی کشور است. مطابق با بند 105 قانون اساسی، غیرنظامیان فقط باید در دادگاهی غیر نظامی محاکمه شوند.

خانواده کارکنان پزشکی بازداشت شده بحرینی با اشاره به اعتصاب غذای زندانیان، در عین حال وضعیت بازداشت شدگان را وخیم توصیف کردند.

به گفته خانواده‎های بازداشت‎شدگان، مداوای درمانی رضایت بخشی نیز به زندانیان ارائه نمی‌شود.

یکی از خویشاوندان کارکنان پزشکی بازداشت شده می‌گوید: یکی از پزشکان مبتلا به آنوریسم مغزی، و یکی دیگر به دلیل شکنجه به شدت زخمی است و فرد دیگری به دیابت مبتلاست و اکنون تمامی این افراد در اعتصاب غذا به سر می‌برند که این امر وضعیت آنان را وخیم‌تر خواهد کرد.

دولت بحرین، بازداشت‌شدگان را به گروگان‌گیری در بیمارستان سلمانیه، آوردن جنگ افزار به ساختمان بیمارستان و استفاده از آمبولانس‌ها با هدف رساندن آن‌ها به معترضان متهم کرده‌ است.

اعتراضات گسترده علیه دولت بحرین در ماه فوریه آغاز شد، مردم با آمدن به خیابان‌ها، اجرای اصلاحات را در کشور خواستار شده و به کناره‎گیری خاندان آل‎خلیفه از قدرت تاکید کردند.

از طرفی دیگر، عربستان سعودی و امارات در نیمه‌های مارس، با استقرار نیروهای نظامی خود در بحرین، به منامه در سرکوب اعتراضات مردمی کمک کردند.

تا کنون ده‌ها معترض در سرکوب اعتراضات در بحرین و عمدتا به دلیل شکنجه کشته و تعداد بی‌شماری بازداشت و به مکان‌های نامعلومی منتقل شده‎اند.

کد خبر 144598
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز