گروه بین‌الملل: با گذشت چند روز از مذاکرات دولت و مخالفان در بحرین که با سرو صدا و جنجال رسانه‌ای بسیار همراه بود، برخی مخالفان از جدی نبودن این جلسات سخن می‌گویند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، یکی از چهره‌های مخالف دولت در بحرین به شرط ناشناس ماندن به این خبرگزاری گفته‌است که مذاکرات به‌طور عملی از عصر روز سه‌شنبه در مرکز اجتماعات شهر منامه آغاز شده‌است. قرار است این نشست‌ها تا پایان ماه جاری میلادی ادامه یابد. این نشست‌ها 3 بار در هفته برگزار می‌شود. این شخصیت مخالف بحرینی گفته‌است که جلسات اول این نشست فقط به تعارفات معمول گذشته و مذاکره‌ای انجام نشده‌است. به همین دلیل مخالفان چندان نسبت به این مذاکرات خوشبین نیستند. از سوی دیگر اگر چه نماینده‌ای از سوی عربستان در این نشست حضور ندارد اما سایه این کشور هم در لحن مذاکره‌کنندگان دولتی و هم در پیشنهادهایی که قرار است آنها مطرح کنند کاملا احساس می‌شود. نخستین درخواست مخالفان در این مذاکرات خروج نظامیان سعودی از خاک بحرین است. این نیروها 4ماه‌پیش برای سرکوب معترضان بحرینی وارد خاک این کشور شدند.

در همین حال سازمان دیده بان حقوق بشر در گزارشی تاکید کرد: نظام بحرین سرکوب شدید و انتقامجویانه شهروندان این کشور را در ماه‌های اخیر ادامه داده‌است. به گزارش خبرگزاری فرانسه، سازمان دیده بان حقوق بشر در بیانیه‌ای اعلام کرد: سرکوب شدید شیعیان در بحرین که 80 درصد از جمعیت این کشور کوچک را تشکیل می‌دهند در ماه‌های اخیر سبب کشته شدن ده‌ها نفر شده که برخی از آنها زیر شکنجه جان داده‌اند.همچنین بنابر اطلاعات مرکز حقوق بشر بحرین که یک مؤسسه غیردولتی است، هم‌اکنون بیش از هزار زندانی سیاسی در این کشور وجود دارد که برخی از آنها از کادر پزشکی هستند.

کد خبر 139687

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز