پنجشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۰ - ۲۰:۰۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: مغرب که به خاطر سواحل آفتابی، غذاهای عجیب و مکان‌های تاریخی‌اش از قدیم یک مقصد توریستی پرطرفدار بوده است، اکنون جاذبه دیگری هم برای بازدیدکنندگان خارجی پیدا کرده است: کلینیک‌های جراحی پلاستیک.

plastic surgery

به گزارش خبرگزاری فرانسه این کشور آفریقای شمالی که فاصله هوایی کوتاهی با اروپا دارد، شمار فزاینده‌ای از بازدیدکنندگان خارجی را به خود جلب می‌کند که به قصد نفع بردن از قیمت‌های پایین‌تر اعمال جراحی پلاستیک از پوست کشی صورت گرفته تا جراحی زییایی بینی و لیپوساکشن شکم به آنجا می‌آیند.

یک عمل جراحی پلاستیک برای کوچک کردن شکم در مغرب تنها 2500 یورو (3500 دلار) خرج برمی‌دارد که سه برابر کمتر از هزینه همین عمل در اسپانیا است.

صلاح‌الدین سالوئی، متخصص جراحی زیبایی و ترمیمی می‌گوید سابقه انجام جراحی‌های پلاستیک در مغرب به اوائل دهه 1950 بازمی‌گردد و در سال‌های اخیر این کشور به همراه کشور همسایه‌اش تونس در شمال آفریقا، به طور فزاینده‌ای به مقصد محبوب توریست‌ها برای انجام این عمل‌ها بدل شده است.

او می‌گوید: "هنگامی که اعمال جراحی تغییر جنسیت در اروپا ممنوع بود، این جراحی در مغرب انجام می‌شد."

سالوئی می‌گوید: "در واقع تقاضا برای انجام جراحی‌ها در مغرب به طور مداوم در حال افزایش بوده است. حدود 1000 تا 1200 مورد جراحی زیبایی در ماه در مغرب انجام می‌شود، و 10 تا 15 درصد بیماران بیماران از خارج می‌آیند."

حدود 80 جراح پلاستیک- که در کلینیک‌های خصوصی و دولتی کار می‌کنند- عمدتا در شهر رباط و پایتخت اقتصادی کشور شهر دارلبیضا، کار می‌کنند.

بر اساس گزارش انجمن جراحی پلاستیک، ترمیمی و زیبایی مغرب، زنان مراجعان اصلی این کلینیک‌ها هستند و سه چهارم موارد جراحی پلاستیک بر روی آنها انجام می‌شود.

کد خبر 143495
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز