همشهری آنلاین: سازمان غذا و داروی آمریکا چهارشنبه 23 ژوئن اعلام کرد زنان باید بدانند که گرچه ایمپلنت‌های پستانی بی‌خطر هستند، اما برای استفاده در همه طول عمر نیستند.

fda

به گزارش خبرگزاری فرانسه سازمان غذا و داروی آمریکا در گزارشی اعلام کرد: " ایمپلنت‌های پستانی وسائلی برای همه طول عمر نیستند. هر چه زن مدت بیشتری از این ایملنت‌های پستانی پر شده از ژل سیلیکون استفاده کند، احتمال بیشتری دارد که دچار عوارض ناشی از آن شود."

سازمان غذا و داروی آمریکا فروش ایمپلنت‌های پستانی را در سال 2006 برای زنان 22 سال و بالاتر مورد تایید قرار داد.

اما در اصول راهنمای جدید که این سازمان درباره ایمنی این ایمپلنت‌ها منتشر کرده است، هشدار می‌دهد که از هر پنج زنی که از ایمپلنت‌های پستانی برای افزایش اندازه پستان ریا در موارد جراحی ترمیمی استفاده می‌کند، یک نفر در در ده سال بعد نیاز به جراحی مجدد پیدا می‌کند.

اغلب عوارض ناشی از سفت شدن باقت پستان در اطراف ایمپلنت، پاره شدن ایمپلنت، یا "چین برداشتن"، عدم تقارن، ایجاد جوشگاه، درد و عفونت است.

این گزارش تاکید می‌کند که بررسی‌های مقدماتی رابطه‌ای میان این ایمپلنت‌ها و خطر سرطان یا مشکلات تولید مثلی نشان نداده است، اما توصیه می‌کند در این مورد بررسی‌های بیشتری انجام شود.

انجمن جراحان پلاستیک آمریکا اعلام کرد سال گذشته 390000 جراحی گذاشتن ایمپلنت پستان در این کشور انجام شده است که اکثریت آنها برای افزایش اندازه پستان بوده است. این ارقام هم شامل ایمپلنت‌های سیلیکونی و هم ایمپلنت‌های پرشده با آب نمک است.

کد خبر 138453

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز