دوشنبه ۹ مرداد ۱۳۸۵ - ۱۰:۴۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: کشاورزی چینی که برای ترمیم چهره‌اش که در حمله یک خرس به شدت آسیب دیده بود تحت عمل پیوند بخشی از صورت قرار گرفنه بود جمعه از بیمارستان مرخص شد.

به گزارش خبرگزاری دولتی چین "شین‌هوا"  لیو گوشینگ مرد 30 ساله‌ای  که در  بیمارستان شیانگ در شهر مرکزی شیان تحت عمل جراحی قرار گرفت دومین مورد پیوند صورت در جهان به حساب می‌آید.سال گذشته پزشکان فرانسوی اولین مورد  چنین عملی را با پیوند‌زدن چانه،بینی و لب‌ها به زنی که صورتش در  اثر حمله سگ صدمه دیده بود انجام دادند.

لی در سال 2004 پس از آن که با خرسی که به گاوهایش حمله کرده بود درگیر شد به شدت از ناحیه صورت آسیب دید.سه ماه قبل گروهی پانزده‌نفره از پزشکان در یک عمل جراحی پانزده‌ساعته  بینی، لب بالایی ، گونه و ابروی یک اهداکننده  مرگ‌مغزی شده را به طرف راست صورت  او پیوند زدند.

 دکتر گو شوژونگ رئیس بخش جراحی پلاستیک  بیمارستان گفت که از آن پس حال بیمار  رو به بهبود رفته و تورم صورت او  برطرف شده است.  او همچنین رویش موی سبیل و بروز آکنه ‌های پوستی در طرف راست صورت لی را که پیوند در آن انجام شده بود  دلیلی بر پذیرش بافت پیوندی شمرد.

لی یک هفته را با همسر و دو فرزندش خواهد گذراند و سپس برای  جراحی تکمیلی برای طبیعی‌تر شدن ظاهرش به بیمارستان باز خواهد گشت.

کد خبر 1396

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز