مرد جوان که مدعی است پس از ۴ بار عمل جراحی زیبایی، بینی‌اش آسیب‌دیده و گویایی خود را از دست داده است با مراجعه به دادسرای جرایم پزشکی تهران از پزشک متخصص شکایت کرد.

به گزارش همشهری، این مرد وقتی مقابل قاضی رضایی- بازپرس شعبه ۶ دادسرای جرایم پزشکی- قرار گرفت در تشریح شکایتش گفت: چند سال قبل در حالی که تصمیم داشتم برای درمان پلیپ بینی‌ام نزد یک جراح زیبایی بروم، پس از مشورت با دوستانم به مطب یک متخصص زیبایی که می‌گفتند مهارت خاصی در این زمینه دارد، رفتم.

وی ادامه داد: پزشک متخصص پس از معاینات اولیه تاریخ عمل را تعیین کرد و چند هفته بعد برای جراحی زیبایی راهی مطب او شدم. نخستین عمل چند ساعت به طول انجامید و پس از آن در حالی که جراح زیبایی مدعی بود عمل کاملا موفقیت آمیز بوده و تا چند ماه دیگر ورم صورتم از بین می‌رود، مطب او را ترک کردم.

پس از گذشت چند ماه در حالی که هنوز ورم صورتم از بین نرفته بود نگران شدم و بار دیگر نزد پزشک متخصص رفتم. او پس از معاینه محل جراحی، گفت که برای از بین رفتن ورم به یک جراحی دیگر نیاز است و به این ترتیب بار دیگر راهی اتاق عمل شدم. اما این بار هم برخلاف اظهارات مرد پزشک، بینی‌ام خوب نشد و من ۲ بار دیگر نیز تحت عمل جراحی قرار گرفتم.

پس از چهارمین عمل نه تنها هیچ پیشرفتی در بهبودی‌ام حاصل نشد بلکه به خاطر عمل‌های جراحی پی درپی، تیغه‌ بینی‌ام از بین رفت و کم‌کم احساس کردم گویایی‌ام دچار مشکل شده است.

بنابراین تصمیم گرفتم برای رفع این مشکل نزد پزشک متخصص دیگری بروم اما هر کجا که رفتم، فقط یک جواب شنیدم، آنهم این بود که « از دست ما کاری برنمی‌آید و وضعیت بینی‌ شما به‌صورتی است که دیگر نمی‌توان با عمل جراحی آن را به حالت اولیه برگرداند.»

شاکی افزود: وقتی دیدم در ایران هیچ راهی برای درمان بینی و گویایی‌ام نیست، تصمیم گرفتم برای درمان به خارج از کشور بروم اما پس از تحقیقات گسترده و مکاتبه با بیمارستان‌های مختلف خارجی متوجه شدم که از دست آنها هم کاری برنمی‌آید.

پس از اظهارات مرد جوان، بازپرس رضایی دستور داد پرونده بالینی این مرد از بیمارستانی که وی در آنجا تحت عمل جراحی قرار گرفته بود به کمیسیون پزشکی قانونی ارسال شود تا متخصصان این سازمان در بررسی‌های تخصصی صحت و سقم ادعاهای شاکی و مقصر احتمالی این حادثه را مشخص کنند.

کد خبر 53475

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز