همشهری آنلاین: یک گروه طرفدار محیط زیست می‌‌گوید در میانه انتقادات صریح به آلودگی هوای هنگ کنگ، مرکز مهم تجاری جهانی، به دولت این شهر حکم شده است تا یک جدول زمانی برای ارائه قوانین جدید درباره کیفیت هوا ارائه دهد.

pollution

به گزارش خبرگزاری فرانسه این دستور بازرس ویژه شهر به دولت محلی هنگ کنگ چند ماه پس از آن صورت می‌گیرد که گروه "دوستان کره زمین هنگ‌کنگ" از رهبران این قلمرو چین خواستند تا در مورد معیارهای منسوخ کیفیت هوا که عمدتا از دهه 1980 بدون تغییر مانده‌‌اند، توضیح دهند.

این گروه زیست‌محیطی سال گذشته شکایتی رسمی بر ضد قوانین آلودگی شهر تسلیم کرده بود.

ادوین لو، رئیس این گروه سبز، گفت: "به نظر ما دولت در این باره این دست و آن دست می‌کند، در نتیجه ما به ارائه یک جدول زمانی روشن درباره زمان اعلام معیارهای جدید کیفیت هوا نیاز داریم."

تصمیم این ناظر ویژه برای دولت غیرالزام‌آور است و لو گفت این حکم "پیروزی کوچکی است"، زیرا نمی‌تواند دولت را به اقدام در این زمینه مجبور کند، و مقامات را در معرض اتهام "سوءمدیریت" قرار نمی‌دهد.

به نوشته یک روزنامه محلی سازمان حفاظت محیط زیست شهر از این حکم "استقبال" کرد و گفت "به بخش‌ها وادارات مربوط و سایر افراد ذینفع همکاری نزدیکی دارد تا تا یک جدول زمانی عملی ارائه شود."

آلودگی هوا در خیابان‌های هنگ‌کنگ سال گذشته رکوردشکن شد، و کیفیت هوای یک مشکل بهداشتی عمده در این شهر هفت میلیونی باقی مانده است.

منتقدان هشدار می‌دهند که این وضعیت باعث گریز افراد حرفه‌ای با استعداد از این شهر خواهد شد.

یک نظرخواهی در سال گذشته بوسیله حلقه فکری خط سیاست عمومی به نام  Civic Exchange نشان داد یک چهارم ساکنان شهر می‌خواهند به خاطر آلودگی از هنگ کنگ بگریزند.

گازهای خروجی از کارخانه‌ها در جنوب چین، که با عبور از مرز هنگ کنگ به این شهر وارد می‌‌‌شود، و با ترکیب شدن با گازهای خروجی از منیروگاه‌های برق و وسائل نقلیه، تقریبا هر روز باعث ایجاد پوشش غلیظی از  مه‌‌دود بر فراز این کلانشهر پرازدحام می‌شود.

کد خبر 134425

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز