جمعه ۱۰ دی ۱۳۸۹ - ۱۹:۳۸
۰ نفر

گروه شهری: درحالی‌که کشمکش‌ها در آسمان آلوده کلانشهر تهران میان بارندگی و آلودگی هوا جریان دارد، به‌نظر می‌رسد آلودگی هوا تاکنون در این نبرد نابرابر میان آسمان و زمین بر سر وزش باد و بارش برف و باران با گذشت نیمی از نخستین ماه فصل زمستان پایداری خود را حفظ کرده‌است.

rain

مدیرکل پیش‌بینی هواشناسی به همشهری خبر می‌دهد که شنبه 11 دی در مناطق شمال پایتخت بارش‌های خفیف برف، وجود دارد و در دیگر نقاط تهران بارش‌های پراکنده و بسیار کم باران رخ می‌دهد. این در حالی است که مدیر شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در گفت‌وگو با همشهری آلودگی هوای تهران را برای امروز کمی کمتر از قبل و برای 2 روز آینده بدون تغییر نسبت به روزهای پیش‌تر اعلام می‌کند. بدین‌ترتیب به‌نظر نمی‌رسد در نبرد این هفته میان آلودگی‌ هوا و وزش باد و بارندگی‌ها، آسمان پایتخت شاهد پیروزی باد و باران باشد.

پرویز رضازاده، مدیرکل پیش‌بینی وضعیت هوا گفت: پیش‌بینی این است که مناطق نوار غربی کشور و سواحل دریای خزر از عصر امروز تا فردا درگیر بارندگی می‌شود و تا اندازه‌ای مناطق شمال خراسان نیز درگیر بارندگی خواهد شد. رضازاده افزود: در تهران نیز از عصر شنبه بارندگی‌های بسیار ناچیزی رخ می‌دهد که در ارتفاعات شمال تهران ممکن است تا اندازه‌ای شبیه برف مشاهده شود که البته بسیار ریز است.

به گفته وی در نقاط دیگر تهران نیز ریزدانه‌هایی از باران وجود خواهد داشت. در حالی که مدیرکل پیش‌بینی وضعیت هوای هواشناسی از تغییر پایداری هوای پایتخت به شرایط ناپایدار خبر می‌دهد، از شرکت کنترل کیفیت هوای تهران خبر می‌رسد که وضعیت آلودگی هوا اگرچه امروز اندکی بهتر می‌شود ولی تا روز سه‌شنبه نسبت به روزهای آلوده تغییر چندانی نمی‌کند.

نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی وضعیت 24 ساعت آینده هوای نوار غربی کشور را ابرناک اعلام کرده‌اند. بارندگی و وزش باد نیز برای این مناطق پیش‌بینی شده است. مناطق سردسیر کشور نیز آنطور که نقشه‌های پیش‌یابی نشان می‌دهند با بارش‌هایی به‌شکل برف همراه هستند درحالی‌که سهم نواحی جنوبی از بارندگی‌ها تنها رعدوبرق است. این درحالی است که سایت‌های اینترنتی پیش‌بینی وضعیت هوا، کشمکش‌های جوی در آسمان تهران را برای 10 روز آینده توأم با ابر و آفتاب و بارش برف و باران دانسته‌اند.

پیش‌بینی این سایت‌ها نشان می‌دهد که آسمان تهران امروز شاهد بارندگی به‌صورت برف و باران است. براساس آنچه نقشه‌های این سایت‌ها نشان می‌دهند فردا تا روز سه‌شنبه آسمان پایتخت آفتابی است و پس‌از آن در روز چهارشنبه بار دیگر آسمانی نیمه ابری توأم با بارش باران برای آسمان تهران پیش‌بینی شده است. همچنین برای شنبه هفته آینده نیز بارندگی پیش‌بینی شده است.

بارش‌های پیش‌بینی شده آنطور که مدیرکل پیش‌بینی وضعیت هوا در تهران می‌گوید بسیار ناچیز و به‌صورت ریزدانه است. اکنون با توجه به آنچه رئیس شرکت کنترل کیفیت هوای تهران به همشهری گفته است به‌نظر می‌رسد به‌رغم تغییرات جوی ناچیز در آسمان پایتخت روند آلودگی‌ها و نبرد میان دود و باران در آسمان پایتخت همچنان تا هفته آینده ادامه داشته باشد.

کد خبر 124526

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز