همشهری آنلاین: دبیرکل حزب‌الله لبنان بر ضرورت ادامه مقاومت و حمایت از ملت فلسطین برای باز پس گیری حقوق خود تاکید کرد.

سخنرانی سید حسن نصرالله در روز عاشورا در بیروت

به گزارش ایسنا، سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان، در سخنانی در بیروت و به مناسبت روز عاشورا، ضمن تسلیت شهادت امام حسین (ع) به صاحب الزمان امام عصر (ع) و مراجع بزرگ به ویژه آیت الله العظمی امام سید علی خامنه‌ای، رهبر معظم ایران و نیز به تمام مسلمانان جهان، جنایات تروریستی چابهار را محکوم کرد.

وی گفت: شهادت افرادی که در مسیر امام حسین (ع) در جنایات تروریستی دو روز گذشته در ایران و عراق به شهادت رسیدند را به ملت‌های بزرگ این دو کشور تسلیت می‌گویم.

سیدحسن نصرالله افزود: از امام حسین (ع) در کربلا آموخته‌ایم که دست از حمایت حق بر نداریم. حق دو نوع است؛ یکی حق شخصی که صاحب آن می‌تواند از آن بگذرد، اما حق دیگر که هیچ کس نمی‌تواند از آن چشم پوشی کند و آن به حقوق ملت اعم از ثروت‌ها، مقدسات و کرامت و عزت آنها مربوط می‌شود.

دبیرکل حزب الله لبنان به مساله فلسطین و قدس اشاره کرد و افزود: اکنون قدس و فلسطین نماد حقوقی به شمار می‌روند که ملت باید از آنها حمایت و دفاع کند و هیچ کس حق ندارد از فلسطین و قدس که نماد مقدسات این امت است چشم پوشی کند.

سیدحسن نصرالله با بیان این که دهها هزار نفر از اتباع کشورهای مختلف در راه آزادی قدس و فلسطین شهید شده‌اند، تصریح کرد: این نزاع باید با بازگشت حق به صاحبان آن به پایان برسد و قدس به ملت مسلمان بازگردانده شود و این تنها راه و راهکار است.

دبیرکل حزب الله لبنان به مقاومت اهالی غزه و امتناع آنها از به رسمیت شناختن اسرائیل اشاره کرد و افزود: آنها تاکید کرده‌اند که حتی از یک وجب از خاک فلسطین نمی‌گذرند و اکنون ما نیز از لبنان راه آنها را ادامه می‌دهیم و با وجود آنکه هنوز تهدیدات علیه ما ادامه دارد تاکید می‌کنیم که اسرائیل را به رسمیت نخواهیم شناخت.

براساس گزارش شبکه خبر‌،‌ وی در ادامه به نشست روز چهارشنبه کمیته پیگیری عربی و موضع آن که مذاکرات را اتلاف وقت دانست، اشاره کرد و افزود: آنها خیلی دیر به این نتیجه رسیدند، اما بالاخره به این مسئله اشاره کردند. اکنون و در این روز عاشورا از امت می‌خواهیم بار دیگر به مسیر شرافت و کرامت و عزت و ظلم ستیزی یعنی راه مقاومت بازگردید. مذاکرات تمام شد و عمر صلح و سازش به سر آمد، اما دشمن هنوز از اذعان به مرگ آن ابا دارد.

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: این امت برای بازپس گیری مقدسات و کرامت خود تنها یک راه دارد و آن راه مقاومت است. نمی‌گوییم لشکر کشی کنید و به این رژیم غاصب حمله کنید. نمی‌خواهیم کاری را که مایل نیستید بر شما تحمیل کنیم، اما در این روز می‌گوییم از فلسطین و مقاومت ملت آن حمایت کنید، محاصره غزه را بشکنید. غزه با وجود محاصره می‌تواند به مقاومت ادامه دهد. حال اگر محاصره آنجا را بشکنید ببینید چه می‌شود.

وی حمایت مالی از اهالی قدس را برای کمک به ادامه حضور آنها خواستار شد و افزود: به اهالی این شهر که از آنجا رفتند نیز کمک کنید به آنجا بازگردند. به اهالی غزه کمک کنید تا به رغم اقدامات اشغالگران و حمله به باغ‌های زیتون بتوانند در آنجا مقاومت کنند.

به فلسطینیان کمک کنید به اختلافات و دودستگی‌های خود پایان دهند.

سیدحسن نصرالله افزود: اگر حکومت‌های عربی و اسلامی فقط یک هفته موضع واحدی اتخاذ کنند و پایان مذاکرات را اعلام کنند و به حرف ملت‌های خود گوش دهند، می‌بینید که همه جهانیان به سمت آنها خواهند آمد و در برابر آنها زانو خواهند زد و از آنها فرصتی برای حل و فصل مسئله درخواست خواهند کرد.

وی در ادامه سخنانش بر مخالفت حزب الله با صدور هر کیفرخواست ظالمانه‌ای درباره ترور رفیق الحریری، نخست وزیر اسبق لبنان، تاکید کرد و گفت: از مقاومت، شرافت و کشور خود در برابر فتنه دفاع خواهیم کرد. ما اهداف صدور کیفرخواست را به شکست خواهیم کشاند. من در روز پیروزی خون بر شمشیر به شما می‌گویم که توطئه دادگاه بین المللی هم مانند همه توطئه‌های گذشته به شکست خواهد انجامید.

سید حسن نصرالله در ادامه سخنرانی خود در مراسم عزاداری عاشورای حسینی در حومه جنوبی بیروت افزود: در چند روز گذشته شاهد موج تهدیدات جدید اسرائیل در مورد قتل، تخریب و جنگ بودیم.

من امروز در روز اباعبدالله حسین (ع) و به نمایندگی از شما به این دشمن و همه دشمنان و دوستان اعلام می‌کنم که این تهدیدات باعث وحشت و ترس ما نمی‌شود و نمی‌تواند به اراده ما آسیب برساند. زمانی که ما احساس ضعف می‌کردیم گذشته است. امروز ما در جایگاهی قرار داریم که توانستیم به پیروزی دست پیدا کنیم و در آینده هم پیروز خواهیم شد. اسرائیل که مقاومت را در لبنان تهدید می‌کند باید بداند که شرایط مقاومت با گذشته متفاوت است و این مقاومت همه ژنرال‌های شما را شکست داد و در آینده هم به خواست خدا شکست خواهد داد.

وی افزود: تهدیدات اسرائیل فقط جنگ روانی شکست خورده است. این جنگ روانی نمی‌تواند بر قلب و جان ما که پر از عشق امام حسین (ع) است، تاثیر بگذارد. ما به صهیونیست‌ها می‌گوییم که شرایط ما از نظر روانی، روحیه، ایمان، اراده، تجهیزات و نیروها بهتر از گذشته است.

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: ما فرزندان امامی هستیم که بین دو گزینه جنگ و تسلیم قرار گرفت و ما مانند امام خود می‌گوییم که هیهات من الذله. این سخن تاریخی امام حسین (ع) مکتبی است که همیشه در تاریخ باقی خواهد ماند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: ما بر حفظ وحدت بین قشرهای مختلف مردم لبنان و دفاع از کشور خود تاکید می‌کنیم. ما برای آزادی خاک و بازگشت کرامت لبنان، عزیزترین شهداء را تقدیم کردیم و همواره برای فداکاری برای حفظ سلامت، کرامت و حاکمیت لبنان آماده خواهیم بود.

سید حسن نصرالله گفت: ما هر نوع فتنه‌ای بین مسلمانان به ویژه بین شیعیان و سنی‌ها را رد می‌کنیم. ما بر مقابله با هر نوع فتنه‌ای اصرار داریم، زیرا امروز طرح آمریکا و اسرائیل برای امت ما، فتنه انگیزی است. ما در گذشته هرگز به اقدامات تحریک آمیز طایفه‌ای و مذهبی متوسل نشدیم، زیرا اعتقادی به آن نداریم. کسی به چنین ابزارهایی متوسل می‌شود که ضعیف است. توطئه جدید علیه لبنان و مقاومت، دادگاه بین‌المللی است. ما در ماههای گذشته به اندازه کافی در این مورد سخن گفتیم. اما امروز به طور خلاصه می‌گویم که ما هر نوع اتهام ظالمانه‌ای را رد می‌کنیم.

دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد: ما اهداف طرح چنین اتهامی را ناکام خواهیم گذاشت. ما بعضی از اهداف طرح این اتهام را از بین بردیم و بقیه اهداف آن را هم از بین خواهیم برد. ما از مقاومت، کرامت و کشور خود در برابر فتنه، متجاوزان و توطئه چین‌ها به هر عنوان و شکلی دفاع خواهیم کرد. در روز پیروزی خون بر شمشیر می‌گویم که توطئه دادگاه بین المللی مانند همه توطئه‌های گذشته هیچ نتیجه‌ای نخواهد داشت و به شکست خواهد انجامید.

وی گفت: ما امروز بر پیمان خود با امام حسین (ع) با شرکت در چنین مراسمی تاکید می‌کنیم و به او می‌گوییم که ندایش را لبیک می‌گوییم. تا زمانی که حق، مظلوم و سرزمین اشغالی وجود داشته باشد، میدان را ترک نخواهیم کرد. ما سال‌های طولانی است که در میدان هستیم و این حرف ما ادعا نیست. تعلقات مالی و خانوادگی و هیچ وابستگی به این دنیای فانی ما را از پیمون این مسیر منصرف نخواهد کرد.

سید حسن نصرالله گفت: ما امسال هم مانند هر سال می‌گوییم که لبیک یا حسین (ع). ما پایداری و صداقت خود را در سال‌های آینده ثابت خواهیم کرد. ما ضعیف نخواهیم شد، نخواهیم ترسید، عقب نشینی نخواهیم کرد، تسلیم نخواهیم شد و در میدان جهاد باقی خواهیم ماند تا از کرامت امت خود در برابر تهدیدات دفاع کنیم. ما با ایمان و عشق خود به امام حسین (ع) و فرزندان معصومش تاکید می‌کنیم که راهی را که به نام و زیر پرچم این امام می‌پیماییم پایانی جز پیروزی ندارد. ما بار دیگر با امام حسین (ع) و همه شهیدان راه حسین (ع) بیعت می‌کنیم.

کد خبر 123311
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز