دوشنبه ۲۲ آذر ۱۳۸۹ - ۱۴:۴۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: خانم 'فاطمه العیساوی' سخنگوی دادگاه بین‌المللی حریری به دلایل شغلی و بدون بیان جزییات استعفا کرد.

Fatima al-issawi

به گزارش ایرنا از بیروت ، فاطمة العیساوی در بیانیه‌ای با اعلام استعفای خود ابراز امیدواری کرد این استعفا در بهبود اداره کار دادگاه موثر باشد.

منابع خبری فشارهای سیاسی را عامل استعفای او می‌دانند.

در همین حال مسئول دفتر دادگاه بین‌المللی گفت: احتمالا محاکمه متهمان ترور رفیق حریری  نخست وزیر اسبق لبنان در ماه سبتامبر یا اکتبر سال آینده میلادی شروع شود و اسامی متهمان نیز بعد از تأیید کیفرخواست توسط قاضی مربوطه به صورت سری یا علنی اعلام خواهد شد.

'هیرمان فون' درگفت وگویی مطبوعاتی افزود: همگان منتظر زمانی هستند که 'دانیال بلمار' دادستان دادگاه حریری کیفرخواست را تقدیم 'دانیال فرانسین' قاضی مقدماتی پرونده نماید.

وی تصریح کرد: من نمی دانم بلمار چه زمانی را برای ارائه کیفرخواست اختصاص داده است ولی وی خیلی زود کیفرخواست را تسلیم قاضی فرانسین خواهد کرد.

ازسوی دیگر بروز اختلاف شدید میان گروههای هشت و چهارده مارس لبنان درخصوص اولویت بندی موضوع دستور کار هیأت دولت که قرار است چهارشنبه پس از یک ماه تعطیلی تشکیل شود بویژه بر سر مساله شاهدان دروغین دادگاه حریری، لبنان را با بحران جدیدی مواجه کرده است.

این درحالی است که تلاشهای رییس جمهوری لبنان برای تشکیل جلسات گفت وگوهای ملی باشکست مواجه شده است. تصمیم به تشکیل جلسه هیات دولت در روزچهارشنبه به دنبال رایزنی های فشرده سه جانبه 'میشل سلیمان'، رییس جمهوری ، نبیه بری رییس مجلس نمایندگان و سعد حریری نخست وزیر لبنان اتخاذ شده است، اما تاکنون گروه 8 مارس بر اولویت رسیدگی به پرونده شاهدان دروغین دادگاه حریری اصرار دارد و در مقابل 14 مارس در مقابل این خواسته مقاومت می کند.

بحران لبنان به دنبال انتشار اخبار ضدونقیض در زمینه کیفر خواست احتمالی وارد مرحله جدیدی شد و مقامات حزب‌الله به صراحت عنوان کردند که این کیفر خواست سیاسی بوده و طبق هیچ ادله و مدارک قانونی نیست و اگر حزب الله را مورد هدف قرار دهد کشور را به سوی پرتگاه خطرناکی سوق خواهد داد.

کد خبر 123151
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز