سه‌شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۸:۲۵
۰ نفر

گروه بین‌الملل: منطقه مرزی جنوب لبنان روز گذشته شاهد تبادل آتش نیروهای ارتش لبنان با نظامیان رژیم صهیونیستی بود

لبنان جنگ

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره به نقل از یک منبع امنیتی لبنان، درگیری‌ زمانی آغاز شد که نیروهای ارتش اسرائیل تلاش کردند تا با ورود به خاک لبنان و با هدف کارگذاشتن دوربین‌های نظارتی بر مرزها در شهرک العدیسه، یک درخت را در داخل اراضی لبنان قطع کنند که با تیراندازی‌های هشدار آمیز نیروهای لبنانی روبه‌رو شدند و پس از آن با حملات خمپاره‌ای به این تیراندازی‌ها پاسخ دادند. در ادامه این درگیری‌ها نیروهای رژیم صهیونیستی علیه مرکز ارتش لبنان در روستای العدیسه حملات توپخانه‌ای انجام دادند و بالگردهای نظامی این رژیم در جنوب لبنان به پرواز در آمدند.

گزارش‌ها نشان می‌دهد که حداقل 4 خمپاره از سوی نیروهای رژیم صهیونیستی به این روستای مرزی شلیک شده است که به گفته مقام‌های ارتش لبنان باعث تخریب 2 خانه مسکونی در این منطقه شد. ارتش لبنان پس از این حملات توپخانه‌ای با آتش متقابل واکنش نشان داد.

درحالی‌که روز گذشته گزارش‌های اولیه از زخمی شدن تنها 2‌نفر خبر می‌داد اما آخرین خبرها نشان می‌دهد که حداقل 3 سرباز لبنانی در این درگیری‌ کشته و بیش از 5 نفر دیگر زخمی‌شدند. علاوه بر این خبرنگار روزنامه الاخبار لبنان هم در این درگیری‌ها کشته شد. همچنین گفته می‌شود که 2 سرباز رژیم صهیونیستی هم در تبادل آتش دو طرف زخمی شده‌اند. شبکه تلویزیونی المنار روز گذشته از کشته‌شدن یک افسر ارشد ارتش رژیم صهیونیستی در این درگیری خبر داد.

خبرنگار شبکه الجزیره گزارش داده است که نیروهای ارتش لبنان اکنون در منطقه حساس جنوب این کشور به حالت آماده‌باش در آمده‌اند. گزارش‌ها نشان می‌دهد که تک‌تیرانداز‌های رژیم صهیونیستی همچنین راه بین 2 شهرک العدیسه و کفرکلا در جنوب لبنان را هدف قرار داده اند.

سعد حریری، نخست‌وزیر لبنان روز گذشته در واکنش به این مسئله در بیانیه‌ای تجاوز رژیم صهیونیستی به خاک این کشور را محکوم کرد. وی همچنین از سازمان ملل خواست تا با اعمال فشار بر رژیم صهیونیستی، این رژیم را ملزم به پایبندی به قطعنامه 1701 کند. فسخنگوی نیروهای یونیفل در جنوب لبنان به دنبال این مسئله خویشتن‌داری هرچه بیشتر نیروهای لبنانی و صهیونیستی را خواستار شد. میشل سلیمان، رئیس‌جمهور لبنان هم خواستار مقابله با اقدامات رژیم صهیونیستی در نقض قطعنامه 1701 شورای امنیت شده است.

میشل سلیمان در واکنش به تجاوز رژیم صهیونیستی به روستای العدیسه و درگیری با نیروهای ارتش لبنان گفت: باید به هر قیمتی با اقدامات تجاوزکارانه اسرائیل و نقض قطعنامه 1701 شورای امنیت مقابله کرد. رژیم صهیونیستی به‌دنبال این درگیری مدعی شد که 2 موشک از خاک لبنان به سرزمین‌های اشغالی شلیک شده است. منطقه مرزی جنوب لبنان پس از جنگ 33 روزه میان ارتش رژیم صهیونیستی و نیروهای حزب‌الله همواره از حساسیت خاصی برخوردار بوده است.

درگیری اخیر در این منطقه درست چند روز پیش از سالگرد شکست رژیم صهیونیستی از نیروهای حزب‌الله لبنان رخ داده است. در این جنگ که در 14 آگوست (23 مرداد) سال 2006 به پایان رسید برای نخستین بار تلفات نظامیان رژیم صهیونیستی از تلفات طرف مقابل فراتر رفت و در مقابل 74شهید از نیروهای مقاومت، 117 نظامی و افسر ارشد رژیم صهیونیستی کشته شدند.

دستگیری یک مقام ارشد ارتش لبنان به اتهام جاسوسی

دایره اطلاعاتی ارتش لبنان یک افسر ارشد ارتش این کشور را به اتهام جاسوسی برای رژیم صهیونیستی دستگیر کرد. به گزارش ایسنا، این مقام ارشد ارتش لبنان چند روز پیش به اتهام جاسوسی برای رژیم صهیونیستی دستگیر شده بود اما ارتش لبنان از انتشار این خبر به‌دلیل لطمه خوردن به وجهه ارتش لبنان پیش از برگزاری مراسم ملی روز ارتش خودداری کرده بود.

مقام‌های لبنان همچنین چندی پیش یک کارمند شرکت تلفن همراه آلفا را به اتهام جاسوسی دستگیر کردند. لبنان در چند ماه اخیر حدود 50 نفر را در ارتباط با طرح‌های جاسوسی رژیم صهیونیستی در لبنان دستگیر کرده است. همچنین نگرانی‌های فزاینده‌ای در باره اینکه تاسیسات ارتباطی لبنان از سوی رژیم صهیونیستی رهگیری می‌شود در لبنان وجود دارد

کد خبر 113070

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز