همشهری آنلاین: جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) با رد گفت و گوهای مستقیم بین تشکیلات خودگردان فلسطینی با رژیم صهیونیستی تاکید کرد: مقاومت تنها راه مقابله با رژیم صهیونیستی، استرداد اراضی اشغالی و حقوق ملی مردم فلسطین است.

لوگوی جنبش حماس

به گزارش ایرنا، در بیانیه حماس که یک نسخه از آن روز چهارشنبه به دفتر ایرنا در دمشق دورنگار شد، آمده است : ما گفت و گوهای بیهوده را با رژیم صهیونیستی رد کرده و روند گفت و گوها را انتخاب یک گروه منزوی می دانیم .

 در ادامه این بیانیه با اشاره به این که بیشتر مردم فلسطین مخالف مذاکره هستند و هر گونه از سرگیری گفت و گوهای مستقیم و یا غیرمستقیم با دشمن صهیونیستی را رد کرده و این مساله در نشست اخیر 11 گروه فلسطینی مستقر در دمشق نیز اعلام شد ، آمده است : استناد به بیانیه کمیته چهار جانبه بین المللی به عنوان مرجع گفت و گوها توهم و سراب سیاسی است تا گروه فلسطینی طرف گفت و گو را قانع به انجام گفت و گوهای بیهوده کند.

حماس در ادامه بیانیه افزود: بیانیه کمیته چهار جانبه بین المللی در راستای پوشش گذاشتن بر شکست گروه فلسطینی طرف گفت وگو است که تلاش می کند تا از گفت وگوهای غیرمستقیم به گفت و گوهای مستقیم انتقال یابد، بدون این که هیچ شرطی برای از سرگیری گفت و گوها تحقق یابد.

در ادامه این بیانیه تاکید شده است : تشکیلات خودگردان زیر فشارهای آمریکا و اروپا تن به گفت و گوها می دهد و این گروه صلاحیت دفاع و حمایت از حقوق و ارزش های پایدار ملی را ندارد.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین در ادامه مقاومت را تنها انتخاب وحدت ملی دانسته و بازسازی صف های اتحاد داخلی را بر اساس تمسک به انتخاب مقاومت و ارزش های ملی به عنوان راهی برای مقابله با رژیم اشغالگر و استرداد اراضی اشغالی و حقوق ملی فلسطین اعلام کرد.

کمیته چهار جانبه بین المللی تصمیم دارد تا با صدور بیانیه اساس شروع گفت و گوهای مستقیم میان تشکیلات خودگردان فلسطینی با رژیم صهیونیستی را طی چند روز آینده مشخص کند.

11 گروه فلسطینی مستقر در سوریه روز یکشنبه با صدور بیانیه مشترک به تشکیلات خودگردان فلسطینی، دولت آمریکا، کمیته چهار جانبه بین المللی و رژیم صهیونیستی اعلام کردند که با گفت و گوهای مستقیم و یا غیر مستقیم با رژیم صهیونیستی مخالف هستند.

کد خبر 114217
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز