یکشنبه ۲۵ مهر ۱۳۸۹ - ۰۸:۰۱
۰ نفر

ترجمه - سیدمحسن ساری: واشنگتن طبــق معمول در مورد تحویل موشک‌هــای دفاعی و ضد‌نــاو « یا خونت B 800 » روسیه به سوریه بیش از حد لازم با موضع صهیونیست‌ها همدردی و همراهی نشان داد.

اسرائیل - آمریکا

 سخنگویان آمریکایی گفتند که این معامله برای امنیت و ثبات منطقه تهدید به شمار می‌رود.

دولت آمریکا در کمیسیون بین‌المللی انرژی هسته‌ای بیشترین تلاش را به کار برد که عرب‌ها را از ارائه طرحی که رژیم صهیونیستی را مجبور می‌کند معاهده منع گسترش جنگ افزارهای هسته‌ای را امضا کند، باز دارد. ایالات متحده آمریکا بمباران تأسیسات کشاورزی سوریه در نزدیکی دیرالزور در 3سال پیش را به بهانه اینکه در آنجا تأسیسات هسته‌ای وجود دارد، هرگز محکوم نکرد.

در واشنگتن با تمام قدرت از نژادپرستی کینه توزانه صهیونیست‌ها دفاع می‌شود. آمریکا سیر تهاجم‌های وحشیانه صهیونیست‌ها مانند حمله به ناوگان آزادی در آب‌های بین‌المللی و کشتن بی‌گناهان را محکوم نکرده است. واشنگتن تا‌کنون تهدید‌های آشکار گابی اشکنازی مبنی بر اینکه هرکس را بخواهد محاصره غزه را بشکند، خواهد کشت را نیز محکوم نکرده است.رژیم صهیونیستی در شورای امنیت از وتوی آمریکا بهره می‌گیرد. شگفت اینجاست که آمریکا با تمام قدرت تلاش دارد عرب‌ها را که از سرزمین و حق خود دفاع می‌کنند به سازش با اسرائیل وادار کند.

همه می‌دانند که ایالات متحده آمریکا هیچ‌گاه در درگیری فلسطین- اسرائیل بی‌طرف نبوده و همیشه از اسرائیل جانبداری کرده است و اکنون دولت اوباما بیشترین تلاش را به کار می‌برد که بار دیگر حق عرب‌ها در فلسطین، لبنان، عراق و سوریه به سود رژیم صهیونیستی، ناحق کند.

نکته قابل توجه اینکه رژیم صهیونیستی می‌تواند سلاح هسته‌ای داشته باشد و در عین حال معاهده منع گسترش جنگ افزار هسته‌ای را امضا نکند. از سویی دیگر به موضع عجیب و غریب آمریکا نیز توجه کنید: عرب‌ها باید صهیونیست‌های اشغالگر را در آغوش بگیرند و صلح به شیوه صهیونیست‌ها را قبول کنند ولی در عین حال باید همراه با صهیونیست‌ها علیه ایران در یک جبهه قرار گیرند.

بنابراین کشورهای عربی باید برای رژیم صهیونیستی حد و مرزی قائل شوند و این امر فقط با اتحاد میسر می‌شود.
عرب‌ها و فلسطینی‌ها باید جایگزین‌های خود را مطرح سازند و این تنها راهی است که می‌توان سرکشی کرد و منطقه را مهار کرد و در غیراین صورت وضعیت همچنان به ضرر کشورهای عرب باقی خواهد ماند.

الدستور، چاپ اردن

کد خبر 118570

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز