یکشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۸۹ - ۰۸:۵۵
۰ نفر

گروه بین‌الملل: از فردای روزی که کماندوهای رژیم صهیونیستی به کشتی ترک حامل کمک‌‌های امدادی به غزه حمله کردند و 9 نفر را کشتند، وضعیت و چهره رژیم صهیونیستی در عرصه جهانی برای همیشه فرق کرد.

اسرائیل

 اکنون که کمیته تحقیق داخلی این رژیم به نام کمیته ترکل با فراخواندن سران این رژیم مشغول بررسی این ماجراست، اوضاع برای این رژیم و از همه بیشتر برای شخص بنیامین نتانیاهو وخیم شده‌است.

نتانیاهو هفته گذشته به‌عنوان نخستین شاهد در مقابل اعضای این کمیته قرار گرفت و به سؤالات آنها پاسخ داد. اما پاسخ‌های او چنان غیرمستدل و ناشیانه بود که مطبوعات اسرائیل برایش تیتر زدند: نتانیاهو به‌خود پیچید.

نتانیاهو در این کمتیه همه مسئولیت‌های این حمله را متوجه وزیر جنگ رژیم صهیونیستی دانست و به بعضی سؤالات هم اصلا پاسخ نداد و بعضی دیگر را هم به جلسه پشت درهای بسته موکول کرد. به همین خاطر رسانه‌های این رژیم در روزهای اخیر به‌شدت به او اعتراض و انتقاد کرده‌اند.

این در حالی است که به گفته رسانه‌های این رژیم، نتانیاهو از مدتی قبل برای حضور در این کمیته آماده شده‌بود. او چند وکیل را استخدام کرده‌بود که تخصص‌شان مشاوره درباره پاسخگویی به کمیته‌های تحقیق است. با این حال او با گفتن این جمله که مسئولیت کل ماجرا به‌عهده باراک بوده چون او به سفر خارجی رفته بوده، در حقیقت از این اقدام نظامی دفاع نکرد.

کار کمیته تحقیق ترکل این‌روزها نیز ادامه دارد و رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی نیز با حضور در این کمیته به سؤالات پاسخ داد.

گابی اشکنازی که به‌نظر می‌رسد روزهای آخر دوران کاری خود را سپری می‌کند، در این کمیته مدعی شد که استفاده از اهرم زور در کشتی مرمره آبی متناسب با شرایط انجام شد.

اشکنازی همچنین با اظهار این نکته که به اقدام نظامیان صهیونیست در کشتی مرمره آبی افتخار می‌کند، تاکید کرد که تصمیم برای ممانعت از احضار کماندوهای اسرائیلی به کمیته مزبور اقدامی درست بوده است.

پیش از حضور اشکنازی در کمیته ترکل، ایهود باراک، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز در این کمیته حضور یافت و مسئولیت کلی تصمیم برای اعزام کماندوهای نیروهای دریایی برای رهگیری ناو آزادی در 31 می را قبول کرد اما سپس برخی از مسئولیت‌ها را به نیروهای رژیم صهیونیستی واگذار کرد و گفت که این به ارتش بستگی داشت که به دولت هشدار بدهد تا این ماموریت انجام نشود.

کد خبر 113927

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز