گروه بین‌الملل: رژیم صهیونیستی روز گذشته درحالی‌که همچنان به خاطر حمله به ناوگان آزادی، تحت فشارهای بین‌المللی قرار دارد، در تلاش دیگری برای بهبود چهره خود اعلام کرد که اجازه خواهد داد تمام کالاهای غیرنظامی وارد نوار غزه شوند

کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی پس از نشست خود درباره محاصره غزه ابتدا اعلام کرد که با ورود تمام کالاها به جز سلاح و موادی که در ساخت آنها استفاده می‌شود، موافقت کرده است.

ساعاتی بعد اما دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تاکید کرد که در نخستین فرصت ممکن فهرستی از کالاهای ممنوعه برای ورود به غزه منتشر خواهد شد.
درحالی‌که سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی در طول هفته‌های گذشته خواستار لغو کامل محاصره نوار غزه شده‌اند،

رژیم صهیونیستی اکنون در تلاش است به هر نحو ممکن این محاصره را ادامه دهد. رژیم صهیونیستی بیش از 3 سال است که نوار غزه را تحت محاصره شدید قرار داده و در طول این مدت با مشخص کردن فهرستی بسیار محدود تنها اجازه ورود اقلامی خاص به این منطقه را داده است.

نهادهای بین‌المللی از جمله کمیته بین‌المللی صلیب سرخ و عفو بین‌الملل به صراحت در بیانیه‌های خود محاصره نوار غزه را نقض قوانین بین‌المللی دانسته‌اند اما کابینه این رژیم اکنون با ترفندهای خاص در تلاش برای ادامه این اقدام غیرقانونی است.

آمریکا و متحدان غربی رژیم صهیونیستی به همین خاطر روز گذشته به سرعت از این مسئله حمایت کردند. درحالی‌که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به خاطر حمله به ناوگان آزادی مجبور شده بود سفر خود به واشنگتن را لغو کند، کاخ سفید روز گذشته با استقبال از اقدام اخیررژیم صهیونیستی از دیدار نتانیاهو و اوباما در 6جولای (15تیر) خبر داد. رابرت گیبس، سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد که دوطرف در این دیدار درباره قدم‌های بعدی گفت‌وگو خواهند کرد.

این در حالی است که روز گذشته جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) با رد این مسئله اعلام کرد که این اقدام درخواست‌های بین‌المللی مبنی بر لغو کامل محاصره را بر آورده نکرده است. اسماعیل رضوان، از رهبران حماس در گفت‌وگو با خبرگزاری رویترز گفت: حماس این تصمیم را نمی‌پذیرد.

این تلاشی برای کاهش خشم بین‌المللی از محاصره غزه است. کریستوفر، سخنگوی آژانس امداد و ایجاد فرصت‌های شغلی برای آوارگان فلسطین (آنروا) هم روز گذشته این مسئله را اقدام تبلیغاتی دانست و اعلام کرد که اسرائیل به جای حرف باید در عمل تغییر در سیاست‌های خود را نشان دهد.

وی گفت: اگر اسرائیل می‌خواهد به نقض قوانین بین‌المللی پایان دهد، محاصره نوار غزه باید به‌طور کامل لغو شود. وضعیت زندگی در نوار غزه اکنون یک فاجعه انسانی است.
محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین هم روز گذشته تصمیم کابینه‌ رژیم صهیونیستی درباره کاهش محاصره‌ نوار غزه را ناکافی دانست. نبیل ابوردینه، سخنگوی ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین تاکید کرد که محمود عباس، رئیس این تشکیلات لغو کامل محاصره‌ غزه را خواستار است.

رژیم صهیونیستی که به‌شدت در تلاش است تا توجه کشورهای جهان را از وضعیت 5/1 میلیون فلسطینی ساکن در نوار غزه منحرف کند، از ورود هیات رسمی آلمان به این منطقه هم جلوگیری کرده است.

این هیات رسمی به ریاست دیرک نیبل، وزیر توسعه قصد داشت از طریق گذرگاه بیت حانون وارد غزه شود که رژیم صهیونیستی اجازه این سفر را نداد. وزیر توسعه آلمان با انتقاد شدید از اقدام روز گذشته رژیم صهیونیستی اعلام کرد: این مسئله به معنای ایجاد تنشی واقعی در روابط آلمان و اسرائیل است.

نوار غزه منطقه‌ای تحت اشغال نیست. وی ممانعت از ورود هیات آلمان به نوار غزه را یک اشتباه بزرگ در سیاست خارجی کابینه رژیم صهیونیستی خواند و تصریح کرد: به‌عنوان دوست اسرائیل همیشه این مشکل وجود داشته است که بخواهیم رفتار و کنش‌های اسرائیل را توجیه کنیم.

فعالان صلح آمریکا مانع از تخلیه بار کشتی رژیم صهیونیستی شدند

صدها نفر از فعالان صلح کالیفرنیا در اعتراض به حمله خونین رژیم صهیونیستی به ناوگان آزادی، از تخلیه بار یک کشتی متعلق به این رژیم در بندر اوکلند جلوگیری کردند. سازمان‌دهندگان تجمع فعالان صلح اعلام کردند که با به تاخیر انداختن تخلیه بار کشتی اسرائیلی اعتراض خود به حمله به ناوگان آزادی را نشان می‌دهند.

معترضان با تشکیل صف‌هایی ورودی‌های بندر را بستند و با فریاد «فلسطین، آزاد آزاد! از صف اعتراض عبور نکنید» مانع تردد حدود 100کارگر بارانداز شدند. در این میان اتحادیه کارگران بارانداز تا حد زیادی با معترضان همکاری کردند و هیچ کارگری سعی نکرد که از صف آنها بگذرد.

کد خبر 110168

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز