شنبه ۱۲ تیر ۱۳۸۹ - ۱۴:۰۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس دفتر سیاسی حماس اظهار داشت: محاصره نوار غزه آخرین روزهای خود را سپری می‌کند

به گزارش ایسنا، خالد مشعل، رئیس دفتر سیاسی حماس در گفت‌وگو با روزنامه اردنی السبیل اظهار داشت: محاصره نوار غزه رو به پایان است و آخرین روزهای خود را سپری می‌کند.

وی در خصوص اتهامات علیه جنبش حماس مبنی بر حمایت از برخی در مقابل اعضای دیگر حماس اظهار داشت: حماس در قابل تمامی اعضای این جنبش موضع یکسانی دارد و هیچ فرقی میان افراد حماس قائل نیست.

رئیس دفتر سیاسی حماس آمادگی این جنبش را برای انجام مذاکرات غیر مستقیم درباره تبادل اسیران ضمن پایبندی به خواسته‌های قبلی حماس در این زمینه اعلام کرد و افزود: اگر به اسارت گرفتن یک سرباز برای آزادی اسیرانمان کافی نباشد برای به اسارت در آوردن سربازان دیگر تلاش خواهیم کرد.

مشعل درباره آشتی ملی فلسطینی‌ها خاطرنشان کرد: آشتی ملی در حال حاضر با مانع روبه‌رو نیست اما ماهیت آن نیز قابل تغییر نیست.

وی اعلام کرد: ترکیه اجازه دخالت در پرونده آشتی ملی فلسطین را پیدا نکرد.

رئیس دفتر سیاسی حماس در خصوص نابودی طرح سرزمین جایگزین گفت: حماس دخالتی در امور اردن نمی‌کند چرا که ممکن است دوستی مردم اردن با حماس نیز دخالت قلمداد شود.

وی تصریح کرد: خط نخست دفاع از اردن در نابودی طرح سرزمین‌ جایگزین از طریق مقاومت و پایداری ساکنان کرانه باختری معنا پیدا می‌کند.

کد خبر 110882

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز