همشهری آنلاین: ایران، وزیران اقتصاد و روسای نهادهای مالی کشورهای اسلامی را به ارسال کمک‌های مالی گسترده به مردم مظلوم فلسطین و ساکنان غزه فرا خواند

به گزارش واحد مرکزی خبر، شمس‌الدین حسینی وزیر اقتصاد و دارایی جمهوری اسلامی ایران در سی و پنجمین نشست اعضای بانک توسعه اسلامی در باکو، با اشاره به ده‌ها سال جنایات رژیم غاصب صهیونیستی در سرزمین های اشغالی فلسطین و حمله وحشیانه نیروهای نظامی این رژیم به ناوگان آزادی غزه، سکوت مدافعان دروغین حقوق بشر در برابر این جنایت را مایه ننگ آنان دانست.

وی گفت: مردم مظلوم غزه امروز به حمایت همه جانبه همه کشورهای اسلامی و مردم آزاده دنیا برای شکسته شدن محاصره این منطقه نیاز دارند.

وزیر اقتصاد همچنین در ادامه، سیاست‌های غلط نهادهای مالی بزرگ بین‌المللی و گسترش روز افزون ربا در معاملات پولی را از جمله دلایل بروز بحران مالی جهانی دانست و افزود: در این شرایط بانک توسعه اسلامی می‌تواند الگوهای اسلامی بانکداری و ایجاد صندوق پول کشورهای اسلامی را به عنوان الگویی برای نهادهای مالی بین‌المللی مطرح کند.

ایران که از سال 1989میلادی عضو بانک توسعه اسلامی است با اخذ سه میلیارد و700میلیون دلار تسهیلات مالی از این بانک، برای اجرای طرح‌های عمرانی زیر بنایی و تامین سرمایه شرکت‌های تجاری بخش خصوصی از فعالترین اعضای این بانک بشمار می‌رود.

کد خبر 110355

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز