همشهری آنلاین: کاروان دریایی بین‌المللی با هدف در هم شکستن محاصره رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه، از استانبول ترکیه به طرف غزه حرکت کرد.

به گزارش شبکه خبر، برخی از مسئولان، حقوق دانان و فعالان سازمان‌های بین‌المللی همچنین خبرنگاران رسانه‌های خبری در این کاروان دریایی که شامل 9 کشتی است، حضور دارند.

مقدمات سفر این کشتی‌ها از چند ماه پیش آماده شده است.

سه کشتی متعلق به ترکیه از استانبول عازم آنتالیا می‌شوند و در این شهر برای هماهنگی دیگر کشتی‌ها مدت کوتاهی توقف خواهند داشت.

دو کشتی دیگر این کاروان، انگلیسی و چهار کشتی یونانی، ایرلندی، کویتی و الجزایری هستند.

کاروان کشتی‌ها حامل ده تن کمک‌های انسانی، کمک‌های طبی و غذایی و هزاران تن مواد زیربنایی - سازندگی، پزشکی و دارویی را به غزه می‌برند.

برنامه سفر این کشتی‌ها به گونه‌ای تنظیم شده است که به هیچ وجه به آب‌های منطقه‌ای فلسطین اشغالی نزدیک نشوند، اما از کنار آب‌های مصر عبور کنند، سپس با گردشی 90 درجه وارد آب‌های منطقه‌ای غزه شوند.

این در حالی است که یک مقام ترک اعلام کرد در صورت مانع‌تراشی رژیم صهیونیستی از رسیدن کشتی‌های امداد‌رسانی به نوار غزه، این کشتی‌ها در دریا باقی خواهند ماند و به کشورهای خود باز نخواهند گشت.

مسئولان برگزاری این سفر معتقدند اگر رژیم صهیونیستی، راه را بر آنان ببندد، هیچ فرقی میان اسرائیل و راهزنان دریایی در سومالی وجود نخواهد داشت، لذا جهان باید اقدام مشابه برخورد با راهزنان سومالی را با رژیم صهیونیستی انجام دهد.

کد خبر 108017

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز