کیت الیسون، نماینده مسلمان کنگره آمریکا که به همراه یک هیات دیپلماتیک به نوار غزه سفر کرده است خواستار لغو محاصره این منطقه از سوی رژیم صهیونیستی شد.

این نماینده کنگره آمریکا که به همراه یک هیات از اعضای سفارت این کشور در قاهره برای اطلاع از اوضاع انسانی در نوارغزه به این منطقه سفر کرده است اعلام کرد که سیاست رژیم صهیونیستی برای محاصره غزه، با مخالفت‌های بین‌المللی روبه‌رو شده و باید به آن پایان داده شود.

وی در نشستی با تجار فلسطینی با اشاره به عدم‌ورود مصالح ساختمانی و ناکام بودن تلاش‌ها  برای بازسازی نوار غزه، وضعیت این منطقه را بسیار بد توصیف کرد. الیسون تاکید کرد که در این سفر به بررسی وضعیت اقتصادی، اجتماعی و راه‌های پایان دادن به محاصره نوارغزه پرداخته است. این نماینده کنگره آمریکا همچنین محاصره این منطقه را مجازات جمعی مردم غزه دانست و اعلام کرد که این وضعیت باید پایان یابد.

الیسون نخستین مسلمانی است که به‌عنوان نماینده کنگره آمریکا انتخاب شده است و در سفر دو روزه خود به نوار غزه از طرح‌های آژانس امداد رسانی و کاریابی پناهندگان فلسطینی (آنروا)،  مدارس وابسته به آنها و همچنین انجمن ویژه ارائه خدمات به کودکان ناشنوا دیدن کرد.

کد خبر 104307

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز