گروه سیاسی: همایش غزه، همبستگی ملی و اسلامی برای آینده فلسطین 9 اسفند میزبان مقامات ارشد جمهوری اسلامی ایران و رهبران 10گروه مقاومت فلسطین بود.

در این همایش محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، سعید جلیلی دبیر شورای‌عالی امنیت ملی، منوچهر متکی وزیر امور خارجه و سیدابراهیم رئیسی معاون رئیس قوه قضاییه حضور داشتند.

علی لاریجانی در حاشیه این همایش در جمع خبرنگاران، داشتن یک استراتژی واحد را لازمه مبارزه فلسطینیان با رژیم صهیونیستی دانست و گفت: برخی فکر می‌کنند می‌توانند رخنه‌ای در این استراتژی ایجاد کنند که باید به آنها گفت در اشتباهند.

او ادامه داد: نظام و ملت ما در کنار مردم فلسطین خواهد بود و با این پایداری فلسطین راه‌های سعادت باز خواهد شد. دبیر شورای‌عالی امنیت ملی نیز در وقت سخنرانی خود، با اشاره به موضوع فلسطین در سالیان گذشته، تاکید کرد: فلسطین یک نشان رمز و نماد فهم مناسبات حاکم بر جهان است و تلاش برای آزادی فلسطین صرفا تلاش برای آزادی سرزمین نیست بلکه تلاش برای آزادسازی تمام جهان از مناسبات سلطه است.

سعید جلیلی با اشاره به ترور یکی از رهبران حماس در دوبی به‌دست عوامل موساد با همکاری برخی کشورهای اروپایی تصریح کرد: آیا راهبرد ترور نشانه ناکامی و استیصال نیست و توسل به ترور از قبل نشانه بیچارگی و درماندگی صهیونیست‌ها نیست؟

همچنین منوچهر متکی، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در سخنانی در جمع نمایندگان گروه‌های مقاومت فلسطینی که در تهران گرد هم آمده‌اند تاکید کرد که این گروه‌ها استوانه‌های جهاد در فلسطین هستند و راهکارهای همبستگی و همراهی بیشتررا  برای رسیدن به قرائت واحد بررسی می‌کنند.

معاون اول قوه قضاییه نیز در سخنانش اقدامات رژیم صهیونیستی در فلسطین را مصداق بارز جنایت علیه بشریت، نسل‌کشی و جنایت جنگی توصیف کرد و گفت: تنها راه حل مسئله فلسطین مقاومت است.

سیدابراهیم رئیسی تاکید کرد: اقدامات رژیم صهیونیستی که در 60 سال گذشته شاهد آن بوده‌ایم یک تراژدی و جنایت بزرگ بوده است که نقض تمام قوانین و مقررات بین‌المللی میثاق‌های مدنی ملل متحد و نقض قوانین انسانی و اسلامی و حقوق بشر در آن وجود دارد.

کد خبر 102533

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز