رژیم صهیونیستی روز گذشته ساعاتی پس از حمله هوایی به نوار غزه تهدید کرد که حملات گسترده‌‌‌ای را علیه این منطقه آغاز خواهد کرد.

این تهدید رژیم صهیونیستی روزگذشته  ساعاتی پس از آن صورت گرفت که جنگنده‌های اف-16رژیم صهیونیستی در شدیدترین حملات خود به نوار غزه در یکسال گذشته حداقل 13منطقه را بمباران کردند.

گزارش‌ها نشان می‌دهد که 4مورد از این حمله‌ها در نزدیکی شهر خان‌یونس رخ داد و به گفته شاهدان محلی و مسئولان حماس در این حملات چند کارگاه آهنگری و مزرعه، یک کارخانه تولید فراورده‌های لبنی و چند پایگاه کوچک متعلق به حماس هدف قرار گرفته است.

در 2حمله هوایی دیگر هم جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بخش‌هایی از غرب شهر غزه را هدف قرار دادند که در نتیجه یک کارخانه لبنیات در منطقه الصبره به‌طور کامل تخریب شد.وزارت کشاورزی فلسطین ضمن محکوم کردن این حملات اعلام کرد که رژیم صهیونیستی اکنون به‌صورت برنامه‌ریزی شده تاسیسات ملی‌ و کارخانه‌های مواد غذایی را به‌منظور از بین بردن امنیت غذایی‌ این منطقه محاصره شده، هدف حمله قرار می‌دهد.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی روز گذشته با تایید این حملات مدعی شد که در این حملات 2کارخانه ساخت سلاح و 2انبار مهمات هدف قرار گرفته است. حملات هوایی روز گذشته گسترده‌ترین عملیات نظامی رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه پس از حملات
22 روزه این رژیم به حساب می‌آید. گزارش‌های سازمان‌های حقوق بشر نشان می‌دهد که در حملات 22 روزه رژیم صهیونیستی به نوار غزه که در ژانویه 2009 به پایان رسید، حداقل
 1400 غیرنظامی فلسطینی کشته شده‌اند.

سیلوان شالوم، معاون نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز گذشته بار دیگر با ادعای اینکه این حملات در پاسخ به حملات راکتی از نوار غزه صورت گرفته است، اعلام کرد که درصورتی که این حملات متوقف نشود ارتش این رژیم به‌زودی عملیات جدیدی را علیه نوار غزه آغاز خواهد کرد.

‌‌به‌دنبال این حملات، روز گذشته اسماعیل هنیه، نخست‌وزیر دولت منتخب فلسطین از جامعه جهانی خواست تا برای متوقف کردن تنش آفرینی و تجاوزگری رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین وارد عمل شود.فوزی برهوم، سخنگوی حماس هم در گفت‌وگو با شبکه الجزیره اعلام کرد که بی‌تفاوتی جامعه جهانی و کشورهای عربی در مقابل اقدامات رژیم صهیونیستی و شرایط در نوار غزه باعث ادامه تجاوزگری‌‌های این رژیم شده است.

همچنین مشیر مصری، از رهبران جنبش حماس تاکید کرد که اقدام جنگنده‌های صهیونیستی‌ در بمباران مناطق غیرنظامی‌ نوار غزه نشان‌دهنده تداوم جنایات دشمن صهیونیستی‌ علیه ملت فلسطین است که روز به روز شدیدتر می‌شود. ‌

حملات روز گذشته در حالی صورت گرفت که در هفته‌های گذشته تنش‌ها در این منطقه به خاطر گسترش شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی افزایش یافته است. رژیم صهیونیستی در حالی ساخت واحدهای مسکونی در کرانه باختری و بیت المقدس شرقی را اعلام کرده که این اقدام باعث اعتراض شدید جامعه جهانی و حتی دولت آمریکا شده است.

هفته گذشته روزنامه نیویورک گزارش داد که باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا در مقابل مخالفت بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با توقف شهرک‌سازی‌ها دیدار خود با وی را ترک کرده است.

این در حالی است که روزنامه هاآرتص گزارش داده که دولت آمریکا از اسرائیل خواسته است تا شهرک‌سازی‌ها در قدس را تنها برای 4ماه متوقف کند تا مذاکرات مستقیم با تشکیلات خودگردان فلسطین آغاز شود. جنبش حماس روز گذشته این طرح آمریکا را به مثابه نادیده انگاشتن آرمان فلسطین و حقوق ملت فلسطین خواند.

سخنگوی جنبش حماس با اعلام اینکه دولت آمریکا با این طرح در تلاش برای سرپوش گذاشتن بر رسوایی خود در مقابل اقدامات رژیم صهیونیستی است، تاکید کرد که مذاکره با دشمن صهیونیستی‌ تحت هر عنوانی‌ یک نوع ضربه به مسئله فلسطین و یک جنایت در حق ملت فلسطین تلقی‌ می‌شود.

کد خبر 104095

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز