سه‌شنبه ۲۴ فروردین ۱۳۸۹ - ۱۹:۲۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: چندین فلسطینی در درگیری میان نیروهای مقاومت فلسطین و ارتش اشغالگر صهیونیست در شرق اردوگاه البریج واقع در مرکز غزه به شهادت رسیدند

به گزارش ایسنا، معاویه الحسنین، مدیر اورژانس وزارت بهداشت فلسطین در غزه، به خبرگزاری کویت اظهار داشت:‌ تعدادی شهید و زخمی به جای مانده از این درگیری‌ها هم‌چنان در منطقه درگیری حضور دارند و به دلیل حضور نیروهای اشغالگر اسرائیلی در این منطقه و تیراندازی‌های شدید امکان رسیدن تیم پزشکی به منطقه مذکور و رسیدگی به وضعیت زخمی‌ها و شهیدان وجود ندارد.

وی هم‌چنین تاکید کرد: بولدوزرهای اسرائیلی به شکلی گسترده اقدام به ویران کردن زمین‌های این منطقه نموده‌اند و بیم آن می‌رود که این بولدوزرها جسد شهدا و حتی زخمی‌های این درگیری‌ها را که هنوز زنده هستند دفن کنند.

حسنین خاطر نشان کرد:‌ جسد شهید مروان الجربه به همراه سه زخمی از درگیری‌های خشونت‌بار با نیروهای اشغالگر به بیمارستان شهدای الاقصی در شهر دیرالبلح در مرکز غزه رسیده است.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی نیز صبح امروز ( سه‌شنبه 24 فروردین) اعلام کرد که نیروهای ارتش این رژیم چهار فلسطینی را که قصد بمب‌گذاری در منطقه کیسوفیم در مرزهای غزه با سرزمین‌های اشغالی داشتند را به شهادت رساندند.

وی هم‌چنین به مشارکت هلی‌کوپترهای این رژیم و نیروهای زره‌پوش در درگیری با نیروهای مقاومت فلسطین خبر داد.

از سوی دیگر گردان القدس، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین در بیانیه‌ای اعلام کرد که مبارزان این جنبش در درگیری‌های شدید با نیروهای صهیونیستی مانع از ورود این نیروها به اراضی فلسطینی در اردوگاه البریج شدند.

مبارزان گردان القدس با اعلام این‌که توانسته‌اند با تیراندازی‌های مستقیم نیروهای اشغالگر را زخمی سازند، تاکید کرد که این عملیات در راستای مبارزه با هرگونه تلاش صهیونیست‌ها برای ورود به خاک غزه استوار صورت گرفته و بر ادامه راه جهاد و مقاومت به عنوان گزینه استراتژیک برای آزادی سازی اراضی و مقدسات فلسطین تاکید دارد.

بر اساس گزارش سایت اینترنتی فلسطین الیوم، ساعاتی پس از این درگیری‌ها تانک‌های رژیم صهیونیستی نیز به اردوگاه البریج وارد شدند.

در همین حال جمال الخضری، رئیس کمیته مردمی مبارزه با محاصره نوار غزه، با اشاره به تصمیم اشغالگران برای اخراج فلسطینیان از کرانه باختری این اقدام را آغاز طرح اشغالگران برای دور جدید اخراج فلسطینیان از سرزمینشان دانست.

وی امروز در کنفرانسی خبری بر ضرورت وحدت فلسطینی و حمایت عربی و بین‌المللی در رویارویی با این طرح‌ها تاکید کرده و افزود: طرح‌های اشغالگران جدید نیست و ما پیش از این بارها از آن پرده برداشته‌ایم. اسرائیل با محاصره غزه سعی در کوچاندن ساکنان این منطقه دارد و در کرانه باختری نیز از طریق ساخت دیوار حائل، ایجاد مراکز ایست و بازرسی و تصمیم جدیدی که اتخاذ کرده تلاش می‌کند که فلسطینی‌ها را از این منطقه اخراج کند همانطور که نیز در قدس با ویران کردن منازل فلسطینی‌ها و در تنگنا قرار دادن آنها تلاش می‌کند تا این شهر را یهودی سازد.

الخضری در این خصوص به طرح اشغالگران موسوم به طرح 2020 اشاره کرد که تلاش می‌کند قدس را محدود به اکثریت ساکنان یهودی و اقلیت ساکنان فلسطینی کند.

وی ادامه داد: مردم فلسطین تحت هیچ شرایطی خاک خود را رها نکرده و با وجود تجاوزگری‌های اسرائیل ثابت و استوار باقی می‌مانند.

هم‌چنین رئیس کمیته مردمی مبارزه با محاصره غزه از جامعه بین‌المللی خواست تا به مسئولیت‌های خود عمل کرده و رژیم اشغالگر را به توقف چنین اقداماتی علیه ملت فلسطین ملزم سازد.

ده‌ها تن از شهرک‌نشینان تندروی صهیونیست بامداد امروز با حمایت شدید نظامیان صهیونیست وارد "قبر یوسف نبی" در شهر نابلس واقع در شمال کرانه باختری اشغالی شدند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، به نقل از شاهدان عینی، شهرک‌نشینان صهیونیست با استفاده از هشت دستگاه اتوبوس به قبر یوسف نبی واقع در شرق شهر نابلس در نزدیکی اردوگاه بلاطه انتقال داده شده و به بهانه اقامه نماز و آیین‌های دینی یهودی تا ساعات نزدیک به صبح امروز سه شنبه در داخل این مکان مقدس حضور داشتند.

این منابع هم‌چنین تصریح کرده‌اند که نظامیان صهیونیست در آخرین ساعات شب گذشته در قالب بیش از 30 دستگاه خودروی نظامی وارد شهر نابلس شده و پس از تامین امنیت شهرک نشینان صهیونیست صبح امروز این منطقه را ترک کردند.

شاهدان محلی هم‌چنین از درگیری‌های شدید میان جوانان فلسطینی و نظامیان و شهرک‌نشینان صهیونیست در نابلس خبر داده و خاطر نشان کردند که نظامیان صهیونیستی از گلوله‌های صوتی و جنگی برای مقابله با شهروندان فلسطینی استفاده کردند، اما خبری از زخمی شدن افراد در این درگیری‌ها منتشر نشده است.

به گزارش همین منابع، سرویس‌های امنیتی، جنبش فتح شب گذشته و در راستای هماهنگی و همکاری‌های خود با ارتش صهیونیستی مبنی بر تخلیه شهرهای کرانه باختری در هنگام حضور نظامیان صهیونیست و یا تامین امنیت جانی آنها در صورت حمله شهروندان فلسطینی، خیابان‌های شهر نابلس را ترک کردند.

کد خبر 105020

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز