سه‌شنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۶:۳۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در گفت‌وگو با کانال دو تلویزیون رژیم صهیونیستی پایبندی خود را برای بازگشت به میز مذاکرات با این رژیم در ماه آینده اعلام کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری معا فلسطین، محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، در این گفت وگو اظهار داشت:‌ من دست خود را برای صلح به سوی مردم اسرائیل دراز می‌کنم و آماده همکاری با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل هستم.

وی تاکید کرد که به تعهدات برای بازگشت به میز مذاکرات صلح پایبند است.

وی در عین حال تاکید کرد:‌ تعلیق شهرک‌سازی‌ها شرطی از پیش تعیین شده برای انجام هرگونه مذاکرات با اسرائیل است.

بر اساس گزارش خبرگزاری معا فلسطین، محمود عباس خاطر نشان کرد: دو طرف باید بر اساس توافق صورت گرفته در طرح نقشه راه از جمله در خصوص مساله آوارگان فلسطینی به تعهدات خود عمل کنند.

وی در عین حال گفت: موضوع بازگشت آوارگان فلسطینی مشمول تمامی فلسطینیان و بازگشت گروهی آن‌ها به اراضی اشغالی 1948 نمی‌شود.

محمود عباس همچنین درباره پرونده گلعاد شلیط، اسیر رژیم صهیونیستی گفت که از جنبش حماس خواسته‌ شلیط را در اختیار تشکیلات خودگردان قرار دهد تا به یک توافق‌نامه‌ مناسب ومورد رضایت طرفین در خصوص طرح تبادل اسیران دست یابد، اما حماس با این مساله مخالفت کرده است.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین همچنین تاکید کرد، ‌با این مساله که گلعاد شلیط در اسارت باقی بماند، مخالفت است، همانطور که با اسارت 8000 فلسطینی در بند زندان‌های رژیم صهیونیستی مخالف است.

از سوی دیگر محمود عباس قانونی را در خصوص ممنوعیت خرید و فروش کالاهای تولیدی شهرک‌های یهودی‌نشین و مبارزه با این کالاها صادر کرد.

حسن العوری مشاور حقوقی محمود عباس، تاکید کرد: شهرک‌های یهودی‌نشین غده‌هایی سرطانی در کالبد فلسطین هستند که فلسطینیان، خاک و سرنوشت آنان را هدف قرار می‌دهند، لذا ما باید با تمامی ابزارهای موجود با آن مخالفت کنیم.

وی افزود: با توجه به نبود شورای قانون‌گذاری فلسطین، رئیس تشکیلات خودگردان می‌تواند در صورت لزوم قوانینی را صادر کند.

کد خبر 106088

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز