چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۶:۵۴
۰ نفر

سیدحسن نصرالله، دبیر کل حزب‌الله لبنان با اعلام اینکه رفیق حریری، نخست‌وزیر پیشین لبنان از سوی رژیم صهیونیستی ترور شده است، تاکید کرد که درصورت تجاوز این رژیم به اراضی لبنان، مقاومت، دست‌های متجاوز را قطع خواهد کرد.

لبنان-مردم- تظاهرات

نصرالله، سه‌شنبه شب در سخنرانی خود به مناسبت چهارمین سالروز پیروزی لبنان در جنگ 33 روزه در ورزشگاه الرایه در حومه جنوبی بیروت اعلام کرد که مقاومت هرگز در برابر تجاوز رژیم صهیونیستی به لبنان سکوت نخواهد کرد و درصورت ادامه تجاوزات اسرائیل دست‌های این رژیم را قطع خواهد کرد.

به گزارش مهر، دبیر کل حزب‌الله برای نخستین بار به‌طور رسمی تاکید کرد که رژیم صهیونیستی، رفیق حریری، نخست‌وزیر پیشین لبنان را در سال 2005 ترور کرده است و وی به‌زودی در یک نشست خبری دلایل و اسناد خود را در این رابطه بیان خواهد کرد. نصرالله اعلام کرد: این مدارک افق‌های مهمی را در برابر تحقیقات بین‌المللی خواهد گشود و آن را به حقیقت نزدیک خواهد کرد.

وی گفت: ما خواهان حقیقت هستیم و با ریا و تزویر مخالفیم و اکنون پس از گذشت 5 سال از ترور حریری می‌خواهیم که فرضیه دست داشتن اسرائیل در این ترور نیز مورد تحقیق قرار گیرد.سیدحسن نصرالله با اشاره به تجاوز روز گذشته ارتش رژیم صهیونیستی به روستای العدیسه در جنوب لبنان تصریح کرد: در تجاوز اسرائیل به جنوب لبنان و آنچه در مرز فلسطین اشغالی رخ داد شاهد مقابله قهرمانانه ارتش لبنان بودیم. از لحظه اول حمله اسرائیل به ارتش در جنوب، مقاومت حزب‌الله به حال آماده‌باش درآمد و به رئیس‌جمهور، نخست‌وزیر و رئیس پارلمان لبنان اعلام کرد که تحت اختیار ارتش لبنان قرار دارد و از آن حمایت می‌کند.

دبیر کل حزب‌الله لبنان در ادامه با اعلام اینکه رژیم صهیونیستی از پایان جنگ 33 روزه در سال 2006 تاکنون بارها حریم هوایی لبنان را نقض کرده است، گفت: بمب‌های خوشه‌ای اسرائیل هر روز باعث قربانی‌شدن مردم جنوب لبنان می‌شود و مقاومت طی 4 سال گذشته 52 هزار بمب خوشه‌ای و ارتش لبنان هم 200 هزار بمب را خنثی کرده است.

وی در بخش دیگر سخنان خود اقدام نیروهای امنیتی لبنان مبنی بر بازداشت 100 جاسوس رژیم صهیونیستی در لبنان طی 2 سال گذشته را ستود و اعلام کرد که این اقدام یک دستاورد بزرگ به شمار می‌رود. وی در ادامه، جنگ رژیم صهیونیستی علیه لبنان را بعید دانست اما احتمال آن را دور از ذهن ندانست و گفت: اسرائیل ماهیت خصمانه و متجاوزی دارد و نیازی به بهانه برای آغاز جنگ ندارد و ما لبنانی‌ها باید با احتیاط عمل کنیم.

این در حالی است که گزارش‌ها نشان می‌دهد پس از تبادل آتش ارتش لبنان و نظامیان رژیم صهیونیستی در روز سه‌شنبه اکنون آرامش شکننده‌ای در منطقه مرزی جنوب لبنان حکمفرما شده است. به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، بازدارندگی ارتش لبنان و ایستادگی آن در برابر تجاوز رژیم صهیونیستی با استقبال مردم و مقام‌های این کشور روبه‌رو شده است.

شورای امنیت سازمان ملل متحد روز گذشته در خاتمه جلسه اضطراری بررسی این درگیری‌ها، با ابراز نگرانی عمیق از شرایط حاضر در منطقه، از دوطرف خواست خویشتنداری به خرج دهند و از دست زدن به هر اقدامی که باعث وخامت بیشتر اوضاع شود خودداری کنند. درگیری‌ ارتش لبنان و نظامیان رژیم صهیونیستی شدیدترین نبرد بین دو طرف از زمان شکست رژیم صهیونیستی از نیروهای مقاومت حزب‌الله در سال 2006 به حساب می‌آید.

همچنین اتحادیه عرب هم اقدام‌های رژیم صهیونیستی در نقض حدود مرزی لبنان را امری غیرقابل‌قبول دانست و از جامعه جهانی خواست با چنین مسائلی به‌طور جدی برخورد کند. هشام یوسف، مدیر دفتر اتحادیه عرب در جمع خبرنگاران با محکوم کردن تجاوزات رژیم صهیونیستی گفت:‌ اتحادیه عرب ارائه شکایت‌نامه‌ به شورای امنیت به‌علت نقض قطعنامه 1701 را بررسی خواهد کرد.

همچنین دولت لبنان در نامه‌ای به بان‌کی‌مون، دبیر کل سازمان ملل متحد اعلام کرد که این حمله اسرائیل به‌منزله نقض علنی حاکمیت لبنان و قطعنامه 1701 شورای امنیت، قوانین بین‌المللی و منشور سازمان ملل است و بار دیگر نشان می‌دهد که اسرائیل هیچگونه توجهی به قوانین بین‌المللی ندارد و همچنان اصرار دارد سیاست‌های خصمانه خود را دنبال کند.

کد خبر 113158

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز