همشهری آنلاین: وزیر امور خارجه لبنان گفت: لبنان در سال 2010 میلادی 27 شکایت نامه علیه رژیم صهیونیستی در زمینه کشف شبکه های جاسوسی و شناسایی 141 جاسوس اسراییلی در لبنان به سازمان ملل فرستاد و این جدا از شکایت لبنان در نفوذ و تسلط این رژیم بر شبکه های خطوط تلفن لبنان است.

ali al-shami

به گزارش ایرنا از بیروت، علی الشامی وزیر امورخارجه لبنان در کنفرانس خبری به منظور شرح برنامه های وزارت خارجه طی سال 2010 میلادی گفت: ما اصرار و پافشاری خود را در زمینه حفظ و تعین مرزهای زمینی , دریایی به 'بان کی مون' دبیر کل سازمان ملل اعلام کرده ایم.

وی افزود: در لبنان اصل ثابتی وجود دارد و آن وجود معادله همکاری سه جانبه میان ارتش، مقاومت و مردم در مواجهه با هرگونه تهدید خارجی به مرزهای زمینی، دریایی یا حتی هوایی است.

وزیر امور خارجه لبنان با اشاره به وجود تماس های جاری میان ارتش لبنان و نیروهای پاسدار صلح سازمان ملل (یونیفیل) مستقر در جنوب، تصریح کرد: این همکاری های در راستای حفظ مرزهای زمینی و دریایی لبنان انجام می گیرد.

الشامی با اشاره به رویکرد سیاسی وزارت امور خارجه در سال 2010، تأکید کرد: با توجه به دستور کار هیأت دولت فعلی، رویکرد سیاسی وزارت امور خارجه بر اساس تأکید بر اصول ثابت و ملی لبنان و همچنین موضوع آزادسازی از اشغال بخشی از اراضی لبنان توسط رژیم صهیونیستی و سهل انگاری این رژیم در اجرای بندهای قطعنامه 1701 شورای امنیت استوار شده است.

وی ادامه داد: ما با بیان این موارد برای ارسال شکایت ها به شورای امنیت تلاش نمی کنیم، بلکه ما از طریق سفر هیأت های رسمی خود به خارج از لبنان و همچنین سفر هیأت هایی خارجی به لبنان خواهان اعمال فشار مجامع بین المللی و بخصوص 'مایکل ویلیامز' نماینده دبیرکل سازمان ملل بر رژیم صهیونیستی در اجرای بندهای قطعنامه 1701 شورای امنیت هستیم.

وزیر امور خارجه لبنان تصریح کرد: مایکل ویلیامز همواره بر اصول ثابت لبنان تأکید دارد و وی در راستای عقب نشینی سریع رژیم صهیونیستی از دامنه های 'کفرشوبا' ،کشتزارهای 'شبعا' و بخش شمالی روستای 'غجر' تلاش می کند.

وی با اشاره به خوی دشمنی و تجاوزگری رژیم صهیونیستی تصریح کرد: اسراییل تجاوزگری است که تنها در سالهای 2006 و 2009 میلادی، هفت هزار بار حریم هوایی لبنان را نقص کرده است و تعداد حملات هوایی این رژیم در سال 2010 میلادی به چهار هزار مورد رسیده است و این تجاورات نشان می دهد که اسراییل خواهان صلح نیست.

الشامی تأکید کرد: وجود این موارد حاکی از آن است که اسراییل سیاست تهدید، رعب و وحشت را در کلیه کشورهایی عربی از جمله لبنان به راه انداخته است.

وی پیرامون سیاست وزارت امور خارجه لبنان در قبال حفظ مرزهای دریایی از تیر رس هدف های شوم رژیم صهیونیستی گفت: سیاست ما در جهت تأمین حاکمیت لبنان بر منابع طبیعی قرار دارد و در همین راستا طی نامه ای به بان کی مون دبیرکل سازمان ملل خواستار ترسیم حدود جنوبی لبنان در مناطق اقتصادی آن شدیم.

کد خبر 125258
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز